پشتیبانی 24/7

021-28421310

ارسال سراسر ایران

برای تهران و شهرستان ها

تاثیر خشک کردن بر افزایش طول عمر مواد غذایی

تاثیر خشک کردن بر افزایش طول عمر مواد غذایی
فهرست مطالب

تاثیر خشک کردن بر افزایش طول عمر مواد غذایی

نگران ذخیره کردن مواد غذایی نبوده و همچنین به هیچ وجه نگران کاهش ضایعات مواد غذایی در خانه خود نباشید فقط با دانستن و یادگیری اصول اولیه نگهداری از مواد غذایی در طولانی مدت میتوانید همه ی مواد غذایی مورد نظر خود را برای طولانی مدت حفظ نمایید.
ممکن است دسترسی سریع و همیگی به فروشگاه های مواد غذایی وجود نداشته باشد،بنابراین خشک کردن بعضی از مواد غذایی و نگهداری آن ها کاملا مفید می باشد.
ذخیره کردن مواد غذایی برای بیشتر شدن عمر مفید،قرار دادن مواد خام و پخته شده در ظرف های مناسب و نگه داشتن آن ها در شرایطی بهینه می باشد که مانع از رشد باکتری ها و فاسد شدن مواد غذایی می شود.غذا مدت بیشتری عمر کرده و در صورت نیاز ی توان از آن ها در آینده استفاده نمود.تاثیر خشک کردن بر افزایش طول عمر مواد غذایی بسیار زیاد بوده و شما با خیال راحت می توانید مواد غذایی خشک شده را نگهداری نمایید.
تاثیر خشک کردن بر افزایش طول عمر مواد غذایی

چند راه مناسب برای خشک کردن میوه

خشک کردن زیر نور آفتاب :

به این صورت که میوه ها را روی یک سطح قرار دهید تا میوه ها آب خود را از دست دهند.این یک نوع روش سنتی برای خشک کردن میوه می باشد که در برخی از نقاط کشور نیز هنوز مورد استاده می باشد.اما این نوع خشک کردن میوه به شدت به شرایط آب و هوایی بستگی دارد و ممکن است روز های زیادی طول بکشد.

خشک کردن در فر:

در این روش میوه ها را اسلایس کرده و داخل فر قرار می دهید که زمان خشک شدن میوه در این روش کمتر از خشک کردن میوه با نور آفتاب است.

استفاده از دستگاه خشک کن میوه :

در این روش و در استفاده از دستگاه خشک کن میوه برای خشک کردن میوه در دما و با رطوبت بالا به چند ساعت زمان نیاز است که این نوع خشک کردن یکی از بهترین روش ها برای خشک کردن میوه می باشد.در این نوع روش شرایط آب و هوایی در خشک کردن میوه ها دخیل نیستند دستگاه خشک کن میوه یکی از بهترین روش ها برای خشک کردن میوه است که میوه به صورت کامل و در مدت زمان کم خشک می شود.

فواید خشک کردن میوه

خشک کردن میوه فواید و ویژگی های مثبت بسیاری دارد.حفظ ارزش غذایی با خشک کردن میوه اتفاق می افتد و همچنین ماندگاری و افزایش طول عمر میوه با خشک کردن آن اتفاق می افتد که شما می توانید میوه ی خشک در در زمان های مختلف پس از خشک کردن استفاده نمایید.و همچنین نگهداری میوه خشک بسیار ساده تر می باشد که با این روش حمل و نقل آن ها نیز کاملا ساده و آسان می باشد.

میوه خشک

تاثیر خشک کردن بر افزایش طول عمر مواد غذایی

با خشک کردن مواد غذایی می توان به مدت بسیار زیادی ط.ل عمر مواد غذایی را افزایش داد.مواد غذایی و میوه ها حتی با نگه داشتن در محیط خنک و یخچال پس از مدتی فاسد می شوند.در حالیکه با خشک کردن مواد غذایی مانند میوه و سبزیجاتمی توان برای مدت طولاتی آن ها را نگهداری کرده و پس از مدتی از آن ها استفاده نمود.ارزش مواد غذایی با خشک کردن نیز حفظ شده و ارزش غذایی خود را حفظ می کنند.بنابراین شما می توانید برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی آن ها را خشک نموده و پس از مدتی به راحتی از آن استفادده نمایید.

کالری میوه خشک

میوه ی خشک و میوه ی تازه به صورت تقریبی دارای کالری و شکر یکسانی هستند.و از این نظر هیچ مشکلی برای افراد با مصرف میوه خشک به وجود نمی آید.

فواید میوه خشک

میوه های خشک تامین کننده های اصلی مواد معدنی بوده و تراکم مواد غذایی در در میوه خشک ها بسیار زیاد است.و شما با خوردن میوه ی خشک مواد معدنی بیشتری را دریافت خواهید کرد.

دارای فیبر

میوه های خشک شده نه تنها کالری بدن را تامین می کنند بلکه مواد مغذی بدن را نیز فراهم می کنند.

دارای پتاسیم و سدیم

تامین شدن سدیم و پتاسیم به صورت کامل باعث جلوگیری از فشار خون بالا شده و خطر افزایش بیماری قلبی و سکته را کاهش م یدهد.

تامین سلامت چشم

میوه های خشک به میزان بسیار زیادی دارای ویتامین های  A و C هستند،این ویتامین باعث پیشگیری و کاهش پیشرفت آب مروارید شده و همچنین به سلامت پوست کمک بسیاری می کند.

افزایش قدرت سیستم ایمنی 

مصرف میوه های خشک مختلف فواید و خواصیت های بسیاری مانند تقویت سیستم ایمنی بدن به بر عهده دارند.میوه های خشک به اندازه ی بسیار زیادی دارای ویتامین  C هستند.این ویتامین در میوه خشک ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم بودهو همچنین برای بهبود کیفیت پوست و همچنین مبارزه با عفونت ها بسیار مفید میباشد.

نتیجه گیری

تاثیر خشک کردن بر افزایش طول عمر مواد غذایی بسیار زیاد است.به این صورت که شما می توانید برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی آن ها را با استفاده از خشک کن،خشک کرده و به مدت زیادی آن ها را نگهداری و مصرف نمایید.ویتامین ها و ارزش های مواد غذایی پس از خشک شدن حفظ شده و از بین نمی روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟