پشتیبانی 24/7

021-28421310

ارسال سراسر ایران

برای تهران و شهرستان ها

کسب درآمد با دستگاه خشک کن میوه + ویدیو آموزشی

کسب در آمد با دستگاه خشک کن میوه آریا تجهیزات
فهرست مطالب

امروزه بدلیل شرایط اقتصادی کشور و افزایش هزینه ها، بیشتر افراد به فکرراه اندازی  شغل دوم و افزایش درامد خود هستند .میوه خشک کنی در خانه جزو مشاغل خانگی پرطرفدارترین و سودآورترین در حال حاظر میباشد که در سایر کشور ها نیز رو به رشد است و افراد بیشتر به این نوع مشاغل روی آورده اند.

خشک کردن میوه با استفاده از دستگاه خشک کن میوه یکی از روش های کسب درآمد هم در خانه و هم در کارگاهای بزرگ صنعتی میباشد. در این مقاله قصد داریم تا تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این کسب و کار پر درامد و چگونی شروع این شغل را به شما معرفی کنیم.

دستگاه خشک کن میوه

همانطور که میدانید کشور ایران بدلیل موقعیت جفرافیایی و چهار فصل بودن، دارای انواع میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و… میباشد که این یک مزیت و فرصت بسیارعالی برای شروع کسب وکار با دستگاه های خشک کن میوه و سبزی میباشد.

دستگاه های خشک کن میوه در انواع مختلفی و با ابعاد و ظرفیت های متفاوتی طراحی و تولید میشود که با توجه به نیاز خود میتوانید مناسبترین دستگاه را برای شروع انتخاب کنید همچنین دستگاه های میوه خشک کن ارائه شده توسط اریا تجهیزات دارای سه نوع سوخت مصرفی گازی ، برقی و گازوئیلی میباشد.

افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار خود در خانه را دارند دستگاه های میوه خشک کن خانگی بهترین گزینه برای شروع  میباشد همچنین افرادی که به فکر راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی هستند میتوانند از دستگاه های بزرگ صنعتی و نیمه صنعتی استفاده کنند.

 

ویدیو آموزش شروع کسب و کار میوه خشک کنی

 

 

نکته مهمی که باید در شروع کار به آن توجه کرد نوع سوخت مصرفی دستگاه میباشد.(گازی ، برقی).

در اینجا این سوال پیش می آید که کدام نوع دستگاه از لحاظ  کیفیت و هزینه به صرفه تر است؟

در پاسخ به این سوال میتوان گفت که کیفیت میوه های خشک شده در هر دو مدل گازی و برقی بدلیل اینکه منبع گرما از قسمت قرار دادن میوه ها جدا میباشد، هیچ تفاوتی باهم ندارند . و مناسب برای افرادی است که در محل زندگی ویا کارگاه خود دسترسی به گاز نداشته و براحتی میتوان از دستگاه های برقی استفاده نمود.

کسب درآمد با دستگاه خشک کن میوه

همچنین به این نکته باید توجه داشت که مصرف انرژی دستگاه های گازی و برقی در ابعاد و ظرفیت های پایین باهم یکسان است ولی در ظرفیت های بالای 100 کیلوگرم مصرف سوخت گازی نسبت یه دستگاهای برقی کم تر و مقرون به صرفه تر میباشد.

شما میتوانید با کارشناسان آریا تجهیزات در تماس باشید و بصورت رایگان مشاور دریافت کنید تا بهترین دستگاه را انتخاب و تهیه کنید.

راهنمای خرید دستگاه میوه و سبزی خشک کن

دستگاه میوه خشک کن گازی

دستگاه میوه خشک کن گازی برای تامین کردن انرژی خود برای تولید گرما به انرژی گازی نیاز دارد.این دستگاه های گازی از نظر اندازه بسیار بزرگ هستند و حجم زیادی از حجم محیط را به خود اختصاص میدهند.دستگاه های میوه خشک کن به دلیل حجم بزرگی که دارند در قنادی ها مورد استفاده قرار می گیرند.ولی به این معنا نیست که نتوان در محیط خانه از ان استفاده کرد.تنها ایراد دستگاه نسبت به خشک کن های دیگر رو میزی ابعاد بزرگ ان می باشد و به همین دلیل میتواند روزانع 60 تا 70 کیلو میوه را خشک کند.

دستگاه میوه خشک کن گازی یک نوع دستگاه صنعتی است که برای خشک کردن میوه‌ها و سبزیجات به وسیله گرمای تولید شده از سوخت گازی استفاده می‌کند.
 
این دستگاه شامل یک محفظه بزرگ است که در آن میوه‌ها و سبزیجات قرار می‌گیرند. در قسمت پشت دستگاه، یک بخارساز قرار دارد که با استفاده از سوخت گازی مانند گاز طبیعی یا پروپان، حرارت لازم برای خشک کردن را تولید می‌کند. بخار تولید شده سپس به داخل محفظه ارسال می‌شود.
 
در داخل محفظه، میوه‌ها و سبزیجات روی سینی‌ها یا تسمه‌های نقاله قرار می‌گیرند و بخار گرم به آن‌ها تزریق می‌شود. این بخار باعث برشمارش میوه‌ها و تبخیر رطوبت موجود در آن‌ها می‌شود. پس از انتقال حرارت و رطوبت، بخار تبدیل به آب می‌شود و از دستگاه خارج می‌شود.
دستگاه خشک کن

دستگاه میوه خشک کن گازی به دلیل قدرت حرارتی بالا و کنترل دما و رطوبت دقیق، مناسب برای خشک کردن میوه‌ها و سبزیجات به مقیاس صنعتی است. این دستگاه برای صنایع غذایی، تولید خوراک حیوانات، تولید محصولات آرایشی بهداشتی و صنعت آبمیوه استفاده می‌شود.

چند نکته برای انتخاب بهترین دستگاه میوه خشک کن گازی

  • اندازه: دستگاهی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا مقدار میوه و سبزیجاتی را که می خواهید خشک کنید، در خود جای دهد.
  • منبع گرما: برخی از دستگاه های میوه خشک کن گازی از مشعل های پروپان و برخی دیگر از مشعل های گاز طبیعی استفاده می کنند. نوع منبع گرمایی که انتخاب می کنید به دسترسی شما به سوخت بستگی دارد.
  • کنترل دما: برخی از دستگاه های میوه خشک کن گازی دارای کنترل دمای قابل تنظیم هستند، در حالی که برخی دیگر اینطور نیستند. اگر قصد خشک کردن انواع مختلف میوه و سبزیجات را دارید، دستگاهی با کنترل دمای قابل تنظیم انتخاب کنید.
  • ویژگی های ایمنی: به دنبال دستگاهی باشید که دارای ویژگی های ایمنی مانند سوئیچ خاموش کن خودکار و محافظ شعله باشد.

هنگامی که دستگاه میوه خشک کن گازی خود را انتخاب کردید، حتماً دستورالعمل های سازنده را با دقت دنبال کنید. قبل از استفاده از دستگاه، مطمئن شوید که در سطح صاف و محکمی قرار گرفته است و از مواد قابل اشتعال دور است.

چند دستورالعمل برای استفاده از دستگاه میوه خشک کن گازی 

  1. میوه ها و سبزیجات را آماده کنید. میوه ها و سبزیجات را کاملاً بشویید و خشک کنید. سپس آنها را به برش های نازک یا قطعات کوچک برش دهید.
  2. سینی ها را پر کنید. سینی های دستگاه میوه خشک کن را با یک لایه یکنواخت از میوه ها یا سبزیجات پر کنید. مراقب باشید که سینی ها را بیش از حد پر نکنید، زیرا این امر می تواند از جریان هوا جلوگیری کند و باعث کند شدن فرآیند خشک شدن شود.
  3. دستگاه را روشن کنید. دستگاه را روشن کنید و دمای مورد نظر را تنظیم کنید. اکثر میوه ها و سبزیجات باید در دمای بین 135 تا 165 درجه فارنهایت (57 تا 74 درجه سانتیگراد) خشک شوند.
  4. میوه ها و سبزیجات را خشک کنید. میوه ها و سبزیجات را به مدت 4 تا 12 ساعت یا تا زمانی که کاملاً خشک شوند، خشک کنید. زمان خشک شدن بسته به نوع میوه یا سبزی، ضخامت برش ها و رطوبت هوا متفاوت خواهد بود.
  5. میوه ها و سبزیجات را از دستگاه خارج کنید. هنگامی که میوه ها و سبزیجات کاملاً خشک شدند، آنها را از دستگاه خارج کرده و بگذارید تا کاملاً خنک شوند.
  6. میوه ها و سبزیجات را ذخیره کنید. میوه ها و سبزیجات خشک شده را می توان در ظروف دربسته در مکانی خنک و تاریک نگهداری کرد. آنها تا 1 سال به خوبی نگهداری می شوند.
 
کسب درآمد با دستگاه خشک کن میوه

دستگاه میوه خشک کن برقی

در دستگاه میوه خشک کن برقی میزان مصرف برق ان به دلیل سایز و اندازه کوچکی که دارد بسیار کم بوده و از این جهت خیال ما می تواند راحت باشد.این دستگاه در طرح های مختلفی تولید شده که شکل بعضی از انها بیضی،گرد و مستطیلی هستند.به دلیل ابعاد کوچک این دستگاه امکان مشاهده کردن دستگاه ممکن نبوده و باید برای خبردار شدن از خشک شدن میوه ها باید درب ان را باز کنیم.

خشک کن برقی یک دستگاه خانگی است که برای خشک کردن میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، قارچ، نارگیل و سایر مواد را به صورت خشک، محدوده‌ای از رطوبت و طعم طبیعی حفظ می‌کند.

 

این دستگاه شامل یک محفظه یا صوانی خشک کننده است که در آن مواد قرار می‌گیرند. معمولاً خشک کن برقی دارای چندین سینی است که میوه‌ها و سبزیجات را روی آن‌ها قرار داده و سپس صوانی‌ها را درون دستگاه قرار می‌دهید.

خشک کن میوه

دستگاه خشک کن برقی با استفاده از یک واحد تهویه هوا و یک سیستم گرمایشی کنترل شده عمل می‌کند. واحد تهویه هوا برای ایجاد جریان هوای گرم و خشک در داخل محفظه استفاده می‌شود. هوا از طریق سینی‌ها یا صوانی‌ها عبور می‌کند و رطوبت موجود در مواد را جذب می‌کند. سپس هوا تجدید عملیاتی شده و رطوبت را به بیرون دستگاه منتقل می‌کند.

 

دستگاه خشک کن به شما امکان می‌دهد میوه‌ها و سبزیجات را به صورت خشک شده در خانه خود تهیه کنید. با استفاده از این دستگاه، شما می‌توانید مواد خشک شده را برای مصارف بلندمدت نگهداری کنید، از میوه‌های تمام فصول سال بهره‌برداری کنید و خوراک‌های سالم و طبیعی برای خانواده خود تولید کنید.

نوع دیگری از دستگاه خشک کن میوه وجود دارد که دستگاه خشک کن انجمادی یا به اصطلاح فریز(freeze dryer) درایر نامیده می شود.

دستگاه خشک کن انجمادی

امروزه دستگاه های میوه خشک کن یکی از پول سازترین دستگاه های موجود می باشند.امروزه برای خشک کردن میوه و مواد غذایی دستگاه دیگری به وجود آمده که بجای استفاده از گرما برای خشک کردن میوه و مواد غذایی،از سرما برای خشک کردن مواد غذایی استفاده می نماید.فریز درایر باعث می شود مواد غذایی به دمای یکسانی رسیده و پس از آن به محفظه ی خشک کن رسیده و سپس خشک شوند.

در این دستگاه فشار محفظه خشک کن چند بار افزایش یافته و دمای آن کاهش یافته و در نتیجه مولکولهای آب در داخل بافت مواد غذایی و محصول مورد نظر منجمد شده و آماده می شوند.و سپس در مرحله ی بعد با سرعت بسیار زیاد و در مدت کم فشار موجود در محفظه را کاهش داده و باعث وارد نشدن آسیب به محصول می شود و تصعید مولکول یخ باعث می شود آبی که در بافت محصول میباشد به شکل بخار از بافت خارج و این عمل باعث می شود بافت محصول آسیب نبیند.

نحوه عملکرد دستگاه خشک کن انجمادی

  1. انجماد: در اولین مرحله، ماده مورد نظر به طور کامل در دمای بسیار پایین (معمولاً بین -40 تا -80 درجه سانتیگراد) منجمد می شود.
  2. کاهش فشار: در مرحله بعد، فشار داخل محفظه دستگاه به طور قابل توجهی کاهش می یابد. این امر باعث می شود که نقطه انجماد آب موجود در ماده پایین تر آمده و به طور مستقیم به بخار تبدیل شود (تصعید).
  3. تخلیه بخار: بخار آب حاصل از تصعید توسط یک سیستم خنک کننده قوی از محفظه دستگاه خارج می شود.
  4. خشک شدن: با حذف مداوم بخار آب، ماده به طور کامل خشک می شود.

مزایای استفاده از دستگاه خشک کن انجمادی

  • حفظ کیفیت: دستگاه خشک کن انجمادی می تواند کیفیت مواد را به دلیل عدم استفاده از حرارت بالا حفظ کند. این امر باعث می شود که مواد مغذی، طعم، رنگ و شکل آنها به طور کامل حفظ شود.
  • افزایش ماندگاری: مواد خشک شده با دستگاه خشک کن انجمادی به دلیل رطوبت بسیار کم، ماندگاری بسیار طولانی تری نسبت به مواد خشک شده با روش های دیگر دارند.
  • حفظ ساختار: دستگاه خشک کن انجمادی می تواند ساختار ظریف مواد مانند سلول های گیاهی و میکروارگانیسم ها را حفظ کند.
  • قابلیت بازسازی: مواد خشک شده با دستگاه خشک کن انجمادی می توانند به راحتی با اضافه کردن آب به حالت اولیه خود بازگردانده شوند.

 

دستگاه میوه خشک کن مشعلدار
میوه خشک کن 30 کیلویی
دستگاه خشک کن صیفی جات ,دستگاه میوه خشک کن,خشک کن میوه و سبزی,میوه خشک کن برقی,میوه خشک کن ارزان

کسب درامد با دستگاه میوه خشک کن

برای شروع و راه اندازی کسب و کار با دستگاه خشک کن باید تمام جوانب را از قبیل مقدار میوه یا سبزی خشک شده در هر روز ، نوع سوخت مصرفی ، محیط مورد نظر جهت شروع کار و… را در نظر گرفت.دستگاه اسلایسر میوه یکی از پیش نیازهای دستگاه میوه خشک کن می باشد.که خود این دستگاه انواع مختلفی دارد.تنوع محصولات و دستگاه ها در ایران بسیار زیاد بوده و قیمت این محصولات نسبت به سایر کشور ها پایین تر می باشد.

باید به این نکته توجه کنید که مقدار میوه مورد نظری که در روز قصد خشک کردن دارید با ظرفیت دستگاه خریداری شده متناسب باشد .


محیطی که در نظر دارید دستگاه را قرار دهید در محل زندگی است یا کارگاه ؟ تا با انتخاب مناسب دستگاه مشکلی بعد از خریداری نداشته باشید.

بعد از رعایت تمام موارد ذکر شده همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان ما میتوانید دستگاه خود را انتخاب و کسب و کار خود را شروع کنید.پس از خرید دستگاه میوه خشک کن و بعد از انکه پس از 2-3 ساعت میوه ی مورد نظر خود را خشک کردید متوجه خواهید شد که خرید بسیار درستی کرده و کار بسیار پرسودی راه انداخته اید.

تجهیزات مورد نیاز خشک کردن میوه

1- دستگاه میوه خشک کن

2- اسلایسر

3- هسته گیر

4- دستگاه بسته بندی

خشک کردن میوه در محیط های کارگاهی ، صنعتی و یا نیمه صنعتی علاوه بر دستگاه میوه خشک کن نیازمند چندین دستگاه دیگر میباشد که در ادامه آنها میپردازیم.

پیشنهاد ما جهت مطالعه مقاله :

بهترین روش تولید چیپس میوه + نکات طلایی خشک کردن

 اسلایسر میوه

دستگاه اسلایسر با اسلایس کردن و برش دادن میوه ها بصورت حلقه ای و یا خلالی ، که انجام دادن اینکار بصورت دستی سخت میباشد علاوه بر صرفه جویی در وقت باعث یک دست شدن میوه ها پس از خشک شدن میشود.

دستگاه اسلایسر برقی,دستگاه اسلایسر خانگی برقی,دستگاه اسلایسر میوه

در میوه های نرمی مانند گوجه که اسلایس و برش آنها بصورت دستی باعث له شدگی میشود دستگاه اسلایسر براحتی عمل برش را انجام میدهد و میوه ها هم اندازه و صاف در می آورد.

دستگاه اسلایسر در دو مدل برقی و دستی ارائه میگردد که با توجه به نیاز خود میتوانید هریک را انتخاب و از آریا تجهیزات تهیه کنید.

دستگاه اسلایسر برقی,دستگاه اسلایسر میوه,اسلایسر برقی
اسلایسر میوه , اسلایسر دستی,اسلایسر اهرمی
دستگاه اسلایسر برقی

تهیه اسلایسر میوه برای افرادی که در خانه شروع به خشک کردن میوه کرده اند  و نمیخواهند هزینه زیادی صرف کنند ،ضروری نمیباشد چرا که میتوان بصورت دستی میوه ها را برش داد و داخل دستگاه خشک کن میوه گذاشت ، اما اگر در کارگاه یا محیط بزرگتری با محصولات زیادی شروع به کسب درامد از طریق میوه خشک کنی کرده اید دستگاه اسلایسر به شما در خشک کردن میوه ، صرفه جویی در وقت ، همچنین فروش بیشتر کمک خواهد کرد.

دستگاه بسته بندی

یکی دیگر ازدستگاه مهم و ضروری در شروع کسب درامد از میوه خشک ، دستگاهای بسته بندی میباشد چرا که امروزه صنعت بسته بندی تاثیر بسزایی در فروش محصولات داشته و اولین چیزی که در خ رید محصولات مورد نظر توجه ما را به خود جلب میکند،بسته بندی محصولات و مواد غذایی می باشد.

دستگاه بسته بندی انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز خود میتوانید هریک را انتخاب و تهیه کنید بعنوان مثال افرادی که در خانه کار میوه خشک کنی را انجام میدهند میتوانند از دستگاه دوخت پلاستیک رومیزی و یا دوخت پدالی که مقرون به صرفه است استفاده کنند . اما افرادی که محیطی بزرگتر مانند کارگاه دارند میتوانند از دستگاههای صنعتی تر بسته بندی استفاده کنند.

انواع دستگاه های بسته بندی

دستگاه های بسته بندی در انواع مختلفی از جمله دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک موجود هستند.

  • دستگاه های بسته بندی دستی: این دستگاه ها برای مصارف کم حجم و کارهای کوچک ایده آل هستند. آنها معمولاً توسط یک اپراتور کار می کنند و به برق یا هوای فشرده نیازی ندارند.

    دستگاه های بسته بندی نیمه اتوماتیک: این دستگاه ها برای مصارف با حجم متوسط ​​و کارهای متوسط ​​ایده آل هستند. آنها معمولاً توسط یک یا دو اپراتور کار می کنند و ممکن است به برق یا هوای فشرده نیاز داشته باشند.

    دستگاه های بسته بندی اتوماتیک: این دستگاه ها برای مصارف با حجم بالا و کارهای بزرگ ایده آل هستند. آنها به طور کامل خودکار هستند و نیازی به اپراتور ندارند.

     

همچنین میتوانید با استفاده از  تاریخ زن و لیبل زن ، بر روی محصولات تولیدی تاریخ تولید ، تاریخ انقضا و یا لوگوی  دلخواه خود را چاپ کنید.

جهت انتخاب بهترین و مناسبترین دستگاه بسته بندی با مراجعه به قسمت تجهیزات بسته بندی ، فروشگاه آریا تجهیزات محصول خود را انتخاب و تهیه فرمایید . 

کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه خرید محصولات مورد نیاز شما عزیزان میباشد.

دستگاه هسته گیر

یکی دیگر از دستگاه های مورد نیاز در کار میوه خشک کنی که ممکن است نیاز داشته باشید دستگاه هسته گیر میوه میباشد.که بیشتر در محیط های صنعتی استفاده میشود.چرا که هسته گیری میوه ها بصورت دستی بسیار دشوار و خسته کننده خواهد بود. برای همین منظور توصیه میوشد از دستگاه هسته گیر میوه استفاده شود.

که با سرعت بالا میتوان از میوه ها هسته گیری کرد.همچنین این دستگاه باعث می شود بافت داخلی و ظاهری میوه اسیب نبیند و به بهترین شکل ممکن هسته ی میوه جدا می شود. و جهت تولید میوه خشک در دستگاه قرار داد.

میوه خشک کن

دستگاه هسته گیر مناسب برای انواع میوه ها با هسته های ریز و درشت مانند سیب ، هلو ،شلیل و… میباشد.

دستگاه هسته گیر میوه مصرف انرژی کمی داشته وبا محیط زیست بسیار سازگار می باشد.

هسته‌گیر یک ابزار کوچک و کاربردی است که برای جدا کردن هسته‌ها از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌شود. این ابزار معمولاً شامل یک میله بلند و نازک است که در یک سر آن یک مکانیزم تیز و مخروطی قرار دارد.
 
برای استفاده از هسته‌گیر، شما ابتدا میوه یا سبزیجات مورد نظر خود را انتخاب کرده و نیمی از آن را برش داده و روی صفحه بریده قرار می‌دهید. سپس سر تیز هسته‌گیر را به هسته میوه یا سبزیجات فشار می‌دهید و آرام‌آرام به سمت پایین فشار می‌دهید تا هسته از گوشته میوه جدا شود. در نهایت، با بکشیدن هسته‌گیر بیرون، هسته از داخل میوه جدا می‌شود و شما می‌توانید به راحتی هسته را دور بیندازید.
 
استفاده از هسته‌گیر به شما امکان می‌دهد به سرعت و بدون نیاز به استفاده از چاقو یا دیگر ابزارها، هسته‌ها را از میوه‌ها و سبزیجات جدا کنید. این ابزار عموماً برای میوه‌هایی مانند آلبالو، آلو، گیلاس، زردآلو و همچنین برخی سبزیجات مانند زیتون‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از هسته‌گیر، شما می‌توانید به آسانی از میوه‌های بدون هسته لذت ببرید و آن‌ها را برای استفاده در طبخ و تهیه خوراک‌های مختلف استفاده کنید.
 
دستگاه هسته گیر اهرمی

نتیجه گیری :

بطور خلاصه میتوان گفت امروزه بازار کار میوه خشک بسیار خوب بوده و با شروع یک کسب و کار خانگی میوه خشک کنی با سرمایه نسبتا کم میتوان درامدزایی نمود . همچنین با مطالعه مقاله محبوب ترین دستگاه خشک کن میوه از نظر خریداران میتوانید بهترین و محبوبترین دستگاه ها را بشناسید و انتخاب دقیق تری داشته باشید

شما میتوانید علاوه بر میوه خشک کنی در صنایع دیگر مانند بسته بندی توسط دستگاه های بسته بندی و دوخت یا آبگیری با دستگاه آب گیری انواع میوه ها مانند گوجه ، لیمو ، انار در فصول مختلف سال اقدام به درآمد زایی کنید.

۶ دیدگاه در “کسب درآمد با دستگاه خشک کن میوه + ویدیو آموزشی

  1. محمد امین گفت:

    سلام روز بخیر – ببخشید حداقل سرمایه برای شروع میوه خشک کنی چقدر لازمه ؟

  2. سمیرا گفت:

    با سلام – برای شروع کسب کار کوچک در منزل کدوم مدل خشک کن میوه مناسبه؟

  3. علی گفت:

    مقاله کاملی بود – ایول

    1. مدیر سایت گفت:

      سپاس از انتخاب شما

  4. حمید گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون – عالی بود

    1. مدیر سایت گفت:

      ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟