پشتیبانی 24/7

021-28421310

ارسال سراسر ایران

برای تهران و شهرستان ها

بهترین دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ

رطوبت ساز سالن قارچ
فهرست مطالب

بهترین دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ

رطوبت ساز سالن قارچ یکی از تجهیزات مهم و ضروری در سالن های پرورش قارچ میباشد که جهت کشت و پرورش قارچ میبایست در داخل سالن های تعبیه شود تا رطوبت مورد نیاز محیط را تامین کند در حال حاضر پرورش قارچ هم از نوع دکمه‌ای و هم از نوع صدفی با در نظر گرفتن محبوبیت و میزان مصرف قابل توجهی که دارد توانسته است به عنوان یک منبع درآمد  مناسب برای بسیاری از افراد باشد.

 

بهترین دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ

 

لازم به ذکر است که ایجاد رطوبت زیاد برای پرورش قارچ یکی از فاکتورهای اصلی محسوب می‌شود. از این رو در یک سالن و یا محلی که شخص در آن به پرورش قارچ فعالیت دارد، فراهم سازی رطوبت بالا به عنوان مهمترین چالش در نظر گرفته می‌شود که سالن دار و فعالان در صنعت پرورش قارچ میبایست بتوانند بهترین و مناسبترین دستگاه رطوبت ساز را برا فضای سالن انتخاب و تهیه کنند.

با این حال می‌بایست این موضوع را نیز در نظر داشت که در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در حوزه طراحی و ساخت انواع تجهیزات رطوبتی و رطوبت ساز سالن قارچ فعالیت می‌کنند. در حقیقت کلیه دستگاه‌های لازم جهت فراهم سازی شرایط مورد نیاز پرورش قارچ را در اختیار پرورش‌ دهنده‌ها قرار می‌دهند. رطوبت ساز سالن پرورش قارچ می‌بایست با در نظر گرفتن مساحت سالن، شرایط آب و هوایی منطقه، نیاز اصلی فرد و همچنین کیفیت رطوبت ساز مورد نظر خریداری شود.

اهمیت این مسئله موجب گردیده تا در ادامه این مطلب به بررسی بهترین دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ و نکات مربوط به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع دستگاه مه ساز سالن قارچ

انواع دستگاه رطوبت ساز به لحاظ ساختار و عملکرد در سه نوع مه پاش دیسکی یا پروانه‌ای، مه ساز التراسونیک و رطوبت ساز نازلی طراحی و تولید می‌گردد. با این حال برای خرید رطوبت ساز سالن پرورش قارچ می‌بایست یک سری نکات مهم را در نظر بگیرید، تا بر اساس همین داده‌ها بتوانید دستگاه مناسبی انتخاب نمایید.

مه ساز دیسکی در ظرفیت‌های گوناگونی طراحی می‌گردد که با توجه به سیستم کارکرد، آب را از طریق پروانه‌های فن به ذرات بسیار ریز یا در حقیقت رطوبت تبدیل می‌کند و در نتیجه به محل مورد نظر پخش می‌کند.

اما لازم است بدانید که روند ایجاد مه و رطوبت در دستگاه‌ رطوبت ساز التراسونیک متفاوت است. در حقیقت در این مدل دستگاه‌ها آب توسط امواج فرا صوتی توسط پیزوهای سرامیکی که درداخل دستگاه تعبیه شده تحت تاثیر قرار گرفته و ساختار آن از هم متلاشی می‌گردد که در نهایت قطرات آب به ذرات بسیار ریز و پودر شده تبدیل میشوند که در نهایت به صورت بخار سرد و مه در محیط سالن پخش می‌شود.

 

بهترین دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ

 

نوع دیگری از سیستم‌های رطوبت ساز سالن قارچ موجود است که با آنها مه پاش نازلی گفته می‌شود. در این نوع دستگاه‌ها فرآیند تولید رطوبت جهت تبخیر ذرات آب انجام می‌گیرد. بخش‌هایی که توسط آن رطوبت یا پودر آب منتشر می‌شود، نازل نام دارند. ساختار و بخش خروجی این نازل‌ها به گونه‌ای است که آب در موقع عبور از این بخش بسیار  تحت فشار قرار می‌گیرد و به شکل پودر آب و بخار در محیط پراکنده می‌شود.

البته همه این رطوبت سازها جهت استفاده در سالن‌های پرورش قارچ مناسب هستند؛ اما به این خاطر که خرید بهتری داشته باشید، می‌بایست مزایای هر کدام از این دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

 

نکات مهم در تهیه دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ 

همانطور که می‌دانید امروزه شرایط بازار و اقتصاد جامعه به گونه‌ای است که خرید هر نوع دستگاه و ماشین آلات با چالش‌های بسیاری همراه بوده که اصلی‌ترین آنها  بالا بودن قیمت‌ها است. در حقیقت این موضوع موجب شده است برای انتخاب درست تمام نکات مهم در نظر گرفته شود و جایی برای اشتباه و انتخاب غلط باقی نماند.

هنگام خرید رطوبت ساز سالن قارچ می‌بایست برخی نکات مهم را مورد بررسی قرار گیرد و از اطلاعات لازم در این زمینه بهره‌مند گردید. نحوه تامین رطوبت در سالن قارچ و انتخاب یک مه پاش بی‌کیفیت با بازدهی ضعیف ممکن است تاثیر به سزایی در افت رشد قارچ‌ها بگذارد که نتیجه آن دریافت سود کم خواهد بود و پرورش دهنده متحمل خسارت غیر قابل جبرانی می‌شود.  

 

دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ

 

از جمله اصلی‌ترین فاکتورهایی که می‌بایست از آنها آگاهی کامل داشته باشید بررسی بدنه دستگاه، کیفیت قطعات سیستم، کارکرد گارانتی و خدمات پس از فروش است. زیرا اختلال و یا مشکل در هر کدام از این موارد به عنوان کوتاه بودن عمر مفید دستگاه مورد نظر و عملکرد ضعیف آن محسوب می‌شود. در این شرایط می‌بایست همواره هزینه‌هایی جهت تعمیر و سرویس آن در نظر بگیرید که مطمئنا انگیزه ادامه فعالیت را از شما خواهد گرفت.

قیمت دستگاه مه ساز سالن قارچ

با توجه به اینکه دستگاه های رطوبت ساز در انواع مختلفی طراحی و تولید میشوند و کاربردهای متفاوتی نیز دارند ، تایین قیمت رطوبت ساز نیز به عوامل مختلفی از جمله جنس بدنه دستگاه، قدرت پوشش دهی رطوبت، ظرفیت، نوع رطوبت دهی و… بستگی دارد . بنابراین جهت اطلاع از قیمت دقیق تمامی دستگاه ها میتوانید وارد دسته بندی رطوبت ساز در آریا تجهیزات شوید تا براحتی بررسی مشاهده کنید.

حتما بخوانید ... !  خرید دستگاه رطوبت ساز در ارومیه

 

رطوبت ساز دیسکی مناسب برای سالن پرورش قارچ

همانطور که توضیح دادیم، در این مدل رطوبت سازها، آب به کمک لوله به پروانه‌های فن برخورد می‌کند و در اثر چرخش زیاد فن، قطرات آب به پودر تبدیل شده و به صورت مه به بیرون منتشر می‌گردند. دستگاه‌های رطوبت ساز از نوع دیسکی با قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود هستند. هر کدام از این دستگاه‌ها با توجه به قطعات و کیفیت آن قیمت گذاری شده‌اند. بدون شک نوع ارزان آن از قطعات بی‌کیفیت و طول عمر کوتاهی برخوردار هستند.

رطوبت-ساز-التراسونیک

به منظور انتخاب بهترین دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ می‌بایست  موارد زیر در نظر گرفته شود:

بدنه دستگاه 

این دستگاه‌ها به دلیل اینکه در محل‌های مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرند، و دچار زنگ زدگی می‌شوند، جنس بدنه دستگاه بسیار دارای اهمیت است. بدنه گالوانیزه‌ای به تنهایی قادر نیست از پوسیدگی بدنه جلوگیری کند. به این خاطر که بدنه گالوانیزه‌ای دچار زنگ زدگی نشود، بدنه دستگاه را با رنگ کوره‌ای 200 درجه حرارت داده و می‌پوشانند. این کار موجب می‌شود بدنه دستگاه در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاومت بیشتری داشته باشد و در نهایت طول عمر بیشتری پیدا می‌کند.

موتور دستگاه

در حال حاضر بهترین موتور داخلی برای این دستگاه‌ها موتورهای موتوژن ساخت کارخانه موتوژن تبریز هستند که از استانداردهای ملی و جهانی برخوردارند. این نوع موتور برچسب انرژی A دارد و در مصرف برق بسیار صرفه‌جویی می‌کنند. موتور به عنوان نیروی محرکه فن یک وسیله حیاتی برای رطوبت ساز سالن قارچ محسوب می‌شود.

فن دستگاه 

فن در دستگاه دیسکی یا پروانه‌ای به دلیل ایجاد مه، نقش مهمی ایفا می‌کند. دستگاه‌های رطوبت ساز سالن قارچ نه تنها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، بلکه پروانه‌های این فن نیز باید در مقتبل رطوبت بسایر مقاوم باشند و دچار زنگ زدگی نشوند. فن‌های کارخانه دمنده برای رطوبت سازهای دیسکی گزینه بسیار خوبی بوده و به این خاطر که این فن‌ها دارای کیفیت بالایی هستند به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند. این فن‌ها در هر ثانیه 50 دور چرخش دارند و پروانه‌های آن از جنس آلومینیومی هستند.

 

بهترین دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ

دستگاه های مختلفی برای مرطوب سازی سالن های قارچ وجود دارد. مانند رطوبت ساز پروانه ای و رطوبت ساز التراسونیک که هر دو مدل استفاده و کارایی بسیاری برا سالن های پرورش قارچ دارند.

دستگاه های التراسونیک رطوبت را به صورت مه و دستگاه های پروانه ای رطوبت را به صورت قطرات ریز آب تولید می کند.به طور کلی می توان از هر کدام از دستگاه های رطوبت ساز با توجه به انتخاب و نیاز خود در داخل سالن پرورش قارچ خود استفاده نمایید. اما برای عملکرد بهتر و رشد مناسب قارچ ها توصیه  میکنیم از  رطوبت ساز پروانه ای در سالن استفاده کنید.

بهترین دستگاه رطوبت ساز برای سالن پرورش قارچ به نیازهای خاص شما بستگی دارد. در اینجا چند عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • اندازه سالن شما: اولین قدم تعیین اندازه سالن پرورش قارچ شما است. این به شما کمک می کند تا بفهمید به چه اندازه رطوبت ساز نیاز دارید.
  • نوع قارچی که پرورش می دهید: انواع مختلف قارچ به سطوح رطوبت متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال، قارچ های دکمه ای به رطوبت 60 تا 70 درصدی نیاز دارند، در حالی که قارچ های صدفی به رطوبت 80 تا 90 درصدی نیاز دارند.
  • بودجه شما: دستگاه های رطوبت ساز در قیمت های مختلف موجود هستند. مهم است که دستگاهی را پیدا کنید که در بودجه شما باشد و در عین حال نیازهای شما را برآورده کند.

در اینجا چند نوع مختلف دستگاه رطوبت ساز وجود دارد که می توانید برای سالن پرورش قارچ خود استفاده کنید:

  • رطوبت ساز التراسونیک:این نوع رطوبت ساز از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد مه استفاده می کند. آنها برای سالن های کوچک تا متوسط ​​قارچ ایده آل هستند.

 

سخن پایانی

بطور خلاصه میتوان دستگاه های رطوبت ساز با توجه به اینکه عملکرد و کاربرد های متفاوتی دارند میبایست قبل از تهیه دستگاه بخوبی تمام مشخصات را از لحاظ فنی و کارکرد بررسی کرد تا بتوان دستگاه مناسب محیط و سالن را انتخاب و تهیه کرد.

برهمین اساس آریا تجهیزات این امکان را به شما میدهد تا با دریافت مشاوره رایگان از طریق کارشناسان فروش بتوانید بهترین دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ را انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟