پشتیبانی 24/7

021-28421310

ارسال سراسر ایران

برای تهران و شهرستان ها

راهنمای انتخاب بهترین دستگاه برای تولید رب گوجه ‌فرنگی

بهترین دستگاه آب گوجه گیری
فهرست مطالب

بهترین دستگاه آب گوجه گیری

در این مقاله ار آریا تجهیزات قصد داریم راهنمای انتخاب بهترین دستگاه آب گوجه گیری رب را ارائه دهیم. دستگاه تولید رب گوجه فرنگی یا دستگاه آب گیری یکی از تجهیزات مهم در صنایع غذایی به حساب می‌آید که برای تولید رب گوجه فرنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از این دستگاه میتوان گوجه فرنگی را بصورت کامل برای تولید رب خانگی و یا سس آماده کرد. دستگاه آب گوجه گیری در انواع مختلفی تولید میشود که هرکدام عملکرد متفاوتی دارد بعنوان مثال برخی از دستگاه ها قابلیت این را داردکه گوشت گوجه را بطور خالص و یا بهمراه پوست و دانه آب گیری کند.

راهنمای انتخاب بهترین دستگاه برای تولید رب گوجه ‌فرنگی

 

همچنین دستگاه های تولید رب گوجه فرنگی ظرفیت های مختلفی دارند که بر اساس نیاز میتوان هر یک را انتخاب و تهیه نمود.

گوجه فرنگی جز آن دسته از صیفی‌جات است که به اشکال مختلف در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.اما روش هایی که در زمان گذشته مردم برای آب گوجه گیری استفاده می کردند بسیار سخت و زمان بر بوده و در نهایت نتیجه ی رضایت بخش زیادی به همراه نداشت.اما امروزه با به وجود امدن دستگاه های آب گوجه گیری،کار پخت رب آسان تر شده و به زمان کمتری نیاز داشته و نیروی انسانی کمتری را مصرف می کند.

در ادامه مطلب به بحث انتخاب و خرید بهترین دستگاه آب گوجه گیری می‌پردازیم. پس اگر شما هم قصد خرید دستگاه تولید رب گوجه را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

 

دستگاه آبگیری گوجه چیست؟

دستگاه آب‌گیری گوجه (یا گوجه‌گیر) یک وسیله‌ی کشاورزی و آشپزخانه‌ای است که برای استخراج آب موجود در گوجه‌فرنگی و یا سبزیجات دیگر مانند خیار، بادمجان و… استفاده می‌شود.

این وسیله از اهمیت زیادی در کارخانه‌ها و واحدهای فرآوری میوه و سبزیجات دارد. پس از شستشو و مرحله‌ی پخت، گوجه‌ها به دستگاه آب‌گیر منتقل می‌شوند تا آب آن‌ها به دست آید و محصول نهایی بتواند مناسب برای فرآوری و تولید محصولات مانند رب گوجه‌فرنگی، پودر گوجه‌فرنگی و غیره باشد.

 

بهترین دستگاه آب گوجه گیری

 

 

معرفی دستگاه تولید رب گوجه فرنگی

دستگاه تولید رب گوجه فرنگی، ابزار و دستگاهی کاربردی به منظور جداسازی آب گوجه از پوست و دانه آن است. آب گوجه گیری‌های صنعتی دارای انواع مختلفی هستند که بعضی از آنها قابلیت جداسازی گوشت و آب گوجه را از تفاله دارند. برخی دیگر از آن‌ها تنها آب گوجه را از تفاله و دانه‌ها جدا می‌کند که شما باید متناسب با نیاز خود از میان این دو نوع، بهترین دستگاه برای تولید رب گوجه فرنگی را انتخاب نمایید. تمیز کردن دستگاه تولید رب گوجه فرنگی بسیار راحت بوده و مهارت خاصی را نیاز نخواهد داشت.

همچنین از این دستگاه پرکاربرد در موارد دیگری مانند گرفتن عصاره انگور و آب انار هم می‌توان استفاده کرد. این دستگاه هم در خانه و هم مراکز صنعتی می‌تواند کمک بسیار خوبی برای شما در انجام فرایند تولید رب گوجه فرنگی باشد. تنها نکته ایمنی در موقع کار با این دستگاه این است که در زمان قرار دادن گوجه و شست‌وشوی تیغه رب گیری باید احتیاط کنید.

تمامی دستگاه‌های تولید رب گوجه در ظرفیت‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند و شما متناسب با نیاز خود و حجم کار می‌بایست بهترین دستگاه برای تولید رب گوجه فرنگی را انتخاب کنید.

بهترین دستگاه آب گوجه گیری

 

برای مطالعه بیشتر: معرفی بهترین دستگاه آسیاب قهوه

 

 

کارکرد و قطعات دستگاه آب گوجه گیری

دستگاه تولید رب گوجه فرنگی صنعتی دارای چرخ‌هایی هستند که در انجام سریع‌تر کارها به شما کمک فراوانی می‌کند. موتور به کار رفته در این نوع دستگاه بسیار قوی بوده و قدرت بالایی در آبگیری محصولات دارد. جنس تمام قطعات دستگاه از استیل ضدزنگ بوده و در نتیجه دچار زنگ‌زدگی نخواهد شد.

محور اصلی دستگاه تولید رب گوجه فرنگی به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. قسمت اول خردکن و در قسمت دوم دو پره به صورت کشیده طراحی شده تا پوست و دانه گوجه را از توری به قسمت خروجی دستگاه هدایت کند. آب گوجه از خروجی دستگاه بدون هیچ تفاله اضافی خارج می‌شود.

نکات مهم در خرید دستگاه تولید رب گوجه فرنگی

تمامی دستگاه‌های تولید رب گوجه فرنگی دارای برچسب استاندارد موجود در بازار فرایند تولید را به دو صورت ساده و پرسی انجام می‌دهند که هرکدام مزیت‌های متفاوتی دارند. روش کار این دستگاه در هنگام انتخاب و خرید اهمیت نداشته و شما می‌بایست به جنس و متریال ساخت دستگاه، قدرت موتور و کارایی آن‌ها توجه داشته باشید این عوامل است که بهترین دستگاه برای تولید رب گوجه فرنگی را مشخص می‌کند.

مواردی مانند نوع و نمره ورق استیل، قدرت موتور دستگاه، کشور و برند سازنده دستگاه حائز اهمیت هستند. تمام عوامل ذکر شده بر روی قیمت دستگاه تولید رب گوجه فرنگی بسیار تأثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل در هنگام انتخاب و خرید دستگاه به موارد ذکر شده در بالا توجه کنید و محصولات مختلف را مقایسه کنید تا بتوانید بهترین دستگاه آب گوجه گیری را برای تولید رب گوجه فرنگی را انتخاب کنید.

نکته تأثیرگذار و مهم دیگر در تعیین قیمت این دستگاه ظرفیت آن است. مسلماً دستگاه‌هایی با ظرفیت بالا قیمت بیشتری دارند.

 

اگر به دنبال شروع کسب و کار جدید هستید روی این مقاله راهنمای خرید دستگاه عرق گیر کلیک کنید.

 

انواع دستگاه آب گوجه گیری : دوکاره و تک کاره

کلیه دستگاه‌های تولید رب گوجه فرنگی به صورت تک کاره و دو کاره به بازار عرضه می‌شوند. هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. پیشنهاد ما در خرید بهترین دستگاه برای تولید رب گوجه فرنگی دستگاه از نوع تک کاره است.

دستگاه آب گوجه گیری چند کاره کارایی بیشتری نسبت به آب گوجه گیری تک کاره دارد.نوع تک کاره این دستگاه فقط برای آب گوجه گیری مناسب بوده و در بیشتر مواقع امکان جداسازی هسته را ندارد.

این امر منجر به له شدن دانه شده و باعث تلخی آب به دست آمده می شود. زیرا در طراحی و ساخت آن تمرکز شرکت‌های سازنده بر روی بهترین عملکرد برای تولید رب گوجه فرنگی بوده و کارایی بسیار بهتری دارند. در صورت نیاز شما می‌توانید از دستگاه نوع چندکاره با کیفیت بالا از سازنده‌های معتبر استفاده کنید.

انواع دستگاه آب گوجه گیری

دستگاه آب گوجه‌گیری دوکاره: این نوع دستگاه رب گیری و دستگاه آب گوجه‌گیری دارای قابلیت‌های چندگانه است. علاوه بر استخراج آب گوجه، قابلیت‌های دیگری مانند آبگیری از سبزیجات و میوه‌های دیگر را نیز دارد. این دستگاه با دارا بودن اجزای قابل تعویض، قابلیت چند منظوره بودن را به کاربران ارائه می‌دهد و به وسیلهٔ تعدادی متفاوت از قطعات و قابلیت‌ها قابل تنظیم است.

دستگاه آب گوجه‌گیری تک کاره: این نوع دستگاه آب گوجه‌گیری و دستگاه رب گیری فقط برای استخراج آب گوجه استفاده می‌شود و قابلیت‌های دیگری مانند آبگیری از سبزیجات یا میوه‌های دیگر را ندارد. این دستگاه به‌طور معمول دارای طراحی ساده‌تر و کمترین تعداد قطعات و قابلیت‌ها است که به کاربر امکان استفاده آسان از آن را می‌دهد.

دستگاه رب گیری صنعتی و نیمه صنعتی

با توجه به اسم دستگاه آب گوجه گیر صنعتی،این دستگاه برای کسب و کارهای بزرگتر با حجک محصول بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.این دستگاه نسبت به دستگاه های رب گیری خانگی در حجم و ظرفیت بالاتری رب تولید میشوند. 

برای استفاده در مغازه ها و کارگاه های تولیدی کوچک و کارخانه های بزرگ انواع مختلفی از دستگاه های رب گیری صنعتی یا نیمه صنعتی  طراحی و ساخته شده اند که هر کدام مناسب کسب و کاری خاص با حجم تولید مشخص و بودجه و سرمایه‌گذاری متفاوت است.

اگر با توجه به اندازه کسب و کارتان و ظرفیت خط تولیدتان  و تناسب ما بین تناژ تولیدی، میزان سرمایه و راحتی کارتان دستگاه مناسب رب گیری را انتخاب کنید می‌تواند یک جهش بزرگ در کسب و کار شما محسوب می شود.

دستگاه آبگیری گوجه فرنگی ، با توجه به سیستم عملکرد دستگاه به انواع مختلفی تقسیم می شود. این دستگاه ها دارای دو نوع سیستم عملکرد می باشند که از انواع انها می توان به دستگاه آبگیری پارویی و پره ای اشاره کرد.

 دستگاه ها می توانند در ظرفیت های مختلف ساخته شوند.

سیستم عملکرد دستگاه های رب گیری با توجه به کاربردشان اتومات و نیمه اتومات هستند و در ظرفیت های مختلف ساخته می شوند.

حتما بخوانید ... !  راهنمای خرید دستگاه آسیاب

دستگاه رب‌گیری صنعتی:

این نوع دستگاه رب‌گیری برای استفاده در مقیاس صنعتی و تولید رب به صورت گسترده طراحی و ساخته می‌شود. این دستگاه‌ها قابلیت پردازش حجم بالایی از گوجه فرنگی را دارا بوده و معمولاً با قدرت و سرعت بالا عمل می‌کنند.

آنها به طور خودکار و به صورت مکانیزه کار می‌کنند و دارای اجزای پیچیده‌تری می‌باشند که برای تولید صنعتی مناسب هستند. دستگاه‌های رب‌گیری صنعتی معمولاً در کارخانه‌ها و واحدهای بزرگ تولید رب استفاده می‌شوند.

دستگاه آبگیری گوجه

 

دستگاه رب‌گیری نیمه صنعتی:

این نوع دستگاه رب‌گیری بین دستگاه‌های خانگی و صنعتی قرار می‌گیرد. آنها برای استفاده در مقیاس متوسط تا کوچک و تولید رب به صورت نیمه صنعتی طراحی شده‌اند. دستگاه‌های رب‌گیری نیمه صنعتی معمولاً دارای سرعت و قدرت متوسطی هستند و برای تولید محصولات در مقیاس کمتر مناسب هستند. این دستگاه‌ها عموماً به صورت شبه‌خودکار و با مشارکت کاربر عمل می‌کنند و قابلیت تنظیم و کنترل برخی پارامترها را دارند. معمولاً در کسب‌وکارهای کوچک تولید رب یا در محیط خانگی استفاده می‌شوند.

دستگاه آبگیری گوجه اتومات

دستگاه آبگیری گوجه اتومات مناسب مغازه های بزرگ و حجره های تره باری است که می خواهند در روز حجم بالایی از گوجه را آب گیری نموده و آماده تولید رب گوجه نمایند.

این در حالی است که دستگاه های بسیار بزرگ آبگیری گوجه اتوماتیک نیز در شرکت های بزرگ و معتبر طراحی شده اند که در خطوط تولید بزرگ کارخانه های رب گوجه کاربرد دارند.

استفاده از دستگاه آب گوجه گیری اتوماتیک نیاز به مهارت خاصی ندارد و کاری بسیار ساده است. به این شکل که فقط کافیست گوجه را در مخزن دستگاه خالی کنیم. دستگاه از یک طرف گوشت صاف شده و یکدست گوجه را تغییر می دهد و از طرفی دیگر تخم گوجه و پوست آن را که کاملاً جدا شده و به شکل تفاله است خارج می نماید.

تناژ تولیدی از ویژگی های مهم دستگاه تولید رب گوجه است،  دستگاه های رب گیری اتوماتیک در ساعت می توانند از ۲۰۰ کیلو  تا ۲ تن در ساعت طراحی و ساخته شوند که هر کدام مناسب کسب و کار مشخص و خاص است.

از دیگر مشخصات و ویژگی های خاص می­توان به برق مصرفی و توان موتور دستگاه اشاره کرد که معمولاً دستگاه های آبگیر اتومات از توان ۳ اسب تا ۲۰ اسب طراحی و ساخته می شوند.

هرچقدر قدرت موتور آنها افزایش پیدا می کند مصرف برق شان هم بیشتر می شود. پس اگر شما محدودیتی در میزان برق دارید حتماً در هنگام خرید به میزان مصرف برق دستگاه و تک فاز و سه فاز بودن موتور آن توجه نمایید.

دستگاه آبگیری گوجه اتومات: این نوع دستگاه آبگیری برای استخراج آب گوجه به صورت خودکار و اتوماتیک طراحی و ساخته می‌شود. با استفاده از سیستم‌های حسگر و کنترل هوشمند، این دستگاه می‌تواند به طور خودکار گوجه‌های رسیده را تشخیص داده و آب آن‌ها را استخراج کند. بدون نیاز به دستکاری دستی، دستگاه رب گیری اتومات به صورت مداوم و با سرعت بالا می‌تواند آب گوجه‌ها را جدا کند و به مرحله بعدی فرآیند تولید هدایت کند.

دستگاه رب گیری نیمه اتومات

این دستگاه معمولاً در صنایع بزرگ تولید محصولات گوجه‌فرنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کاهش نیاز به دستیابی دستی و نیروی انسانی، دستگاه آبگیری گوجه اتومات بهبود کارایی و کیفیت تولید را بهبود می‌بخشد و نتیجه‌ای سریعتر و دقیق‌تر را ارائه می‌دهد.

دستگاه رب گیری نیمه اتومات

برای کسب و کارهای کوچک معمولا از دستگاه های نیمه اتومات برای آبگیری گوجه استفاده میکنند ، این دستگاه ها  توان آبگیری ۳۰۰ الی ۷۰۰ کیلو گرم را دارند.

ابعاد و قدرت این دستگاه ها متفاوت است و نسبت به کاری که دارید می توانید گزینه مناسب کارتان را انتخاب کنید .

 

دستگاه تولید رب گوجه فرنگی بدون جداسازی تفاله

این دستگاه آب خالص به بیرون دستگاه هدایت میکند و تفاله های محصول بر روی توری دستگاه جمع میشود که میتوان بصورت دستی تخلیه کرد.

مشخصات دستگاه تولید رب گوجه فرنگی سطلی شامل:

  • متریال بدنه دستگاه از استیل ضدزنگ است.
  • موتور دستگاه ۳ اسب بخار قدرت دارد.
  • برق مصرفی مورد نیاز دستگاه تک فاز و یا سه فاز است.
  • ابعاد دستگاه در حدود طول ۵۰ سانتی‌متر، عرض ۵۰ سانتی مترو ارتفاع ۱۱۶ سانتی‌متر است.

دستگاه تولید رب گوجه فرنگی اتوماتیک ( با جداسازی تفاله )

این مدل از دستگاه‌ها در ظرفیت‌های متفاوتی طراحی و ساخته می‌شوند. این دستگاه برخلاف دستگاه سطلی آب گوجه‌فرنگی‌ها را از یک خروجی و تفاله‌ها از یک خروجی دیگر تحویل شما می‌دهد.  یکی از مهم ترین مزیت های آن میباشد در واقع دیگر نیازی به تمیز کردن توری ندارید چرا که خروجی تفاله‌ها مجزا طراحی شده است.

مشخصات دستگاه آبگیری گوجه اتومات شامل:

  • متریال بدنه دستگاه از استیل ضدزنگ مرغوب است.
  • موتور دستگاه ۳ اسب بخار قدرت دارد.
  • برق مصرفی مورد نیاز دستگاه تک فاز و یا سه فاز است.
  • نوع سیستم عملکردی دستگاه پارویی است.
  • ابعاد دستگاه در حدود طول ۱۰۰ سانتی‌متر، عرض ۵۵ سانتی‌متر، ارتفاع ۱۱۰ سانتی‌متر است.

بدنه دستگاه تولید رب گوجه فرنگی

معمولاً متریال بهترین دستگاه آب گوجه گیری برای تولید رب گوجه فرنگی از جنس استیل ضدزنگ و از نوع آلیاژ بهداشتی مقاوم و محکم ساخته شده تا هم از لحاظ بهداشتی و هم از نظر استحکام استاندارد باشند. بدنه این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده که در هنگام نبود ظرف تخلیه هم روند کار دستگاه مختل نگردد.

جنس مخزن و بدنه

دستگاه آب گوجه گیری به صورت تمام استیل و ضد پوسیدن و تغییر رنگ انتخاب می شود که دوام و ماندگاری محصول را بالا می برد.این دستگاه از الکتروموتور پرقدرت سه اسب بخار با برق تک فاز خانگی می باشد که باعث کم شدن بسیار زیاد تفاله می شود.

دستگاه آب گیری خانگی

اکثرا مردم و بخصوص در ایران برای مصارف خانگی و پخت و پز ترجیح میدهند از رب های طبیعی و خانگی استفاده کنند که از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

بر همین اساس بدنبال تهیه دستگاه آب گیری گوجه و تولید رب گوجه فرنگی هستند همچنین برخی افراد برای شروع یک کسب و کار خانگی نیز دستگاه آب گیری را انتخاب و تهیه میکنند.

دستگاه آب‌گیری خانگی رب یا همان دستگاه گوشت‌کوب برقی با قابلیت آب‌گیری، یک دستگاه کاربردی در آشپزخانه است که برای تهیه رب گوجه فرنگی و یا سایر مواد آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه ابتدا گوشت‌های مورد نظر را خرد و سپس با دستگاه آب‌گیری، آب آن‌ها را جدا کرده و رب مورد نظر را تولید می‌کند. با استفاده از این دستگاه، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، امکان کنترل بهتر کیفیت و ترکیب مواد مورد استفاده در تهیه رب نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که برای استفاده از دستگاه آب‌گیری خانگی رب، باید از گوشت تازه و بهداشتی استفاده شود و همچنین پیش از شروع کار، دستگاه و لوازم جانبی آن باید به دقت شسته و ضدعفونی شود.

دستگاه آب گیری گوجه در ظرفیت های مختلف و مدل های متفاوتی تولید شده که با توجه به حجم کار و نیاز خود میتوان هرکدام را انتخاب و تهیه کنند . 

نتیجه‌گیری راهنمای خرید دستگاه تولید رب گوجه فرنگی

باید در نظر داشته باشید که این کار متناسب با فصل ها بوده و آب گوجه گیری در فصل بهار شروع شده و در فصل تابستان رونق بیشتری می گیرد کسب درآمد با دستگاه آبلیموگیری و میتواند ایده خوبی برای فصل بهار باشد.

در این مقاله به بررسی جامع بهترین دستگاه برای تولید رب گوجه فرنگی، انواع و عملکرد آن پرداختیم و با فرایند کار این دستگاه نیز آشنا شدیم.

همان‌طور که در مطالب نیز عنوان کرده‌ایم اگر شما هم قصد خرید دستگاه تولید رب گوجه فرنگی را دارید بهتر است ابتدا با اجزا و روند کار دستگاه و انواع آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را در خرید این دستگاه داشته باشید. امیدواریم که مطالعه این مطالب به شما در خرید دستگاه تولید رب گوجه فرنگی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟