پشتیبانی 24/7

021-28421310

ارسال سراسر ایران

برای تهران و شهرستان ها

راهنمای خرید دستگاه رطوبت ساز التراسونیک

راهنمای خرید دستگاه رطوبت ساز التراسونیک
فهرست مطالب

راهنمای خرید دستگاه رطوبت ساز التراسونیک

در بسیاری از مناطقی که آب و هوای خشک دارند، استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز برای حفظ سلامتی واجب است. علاوه بر این در محیط‌هایی مانند گلخانه، سالن پرورش قارچ، سردخانه‌ها و حتی انبارهای نگهداری دارو نیز برای حفظ کیفیت محصولات خود و ایجاد یک هوای مناسب، از دستگاه رطوبت ساز التراسونیک استفاده می‌شود. اگر شما هم برای مصرف شخصی یا به استفاده در محل کارتان،  قصد خرید این دستگاه را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای خرید دستگاه رطوبت ساز التراسونیک

دستگاه رطوبت ساز (Humidifier) یک وسیله است که برای افزایش میزان رطوبت در محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با تولید بخار یا مه تا هوا، میزان رطوبت را افزایش می‌دهد و می‌تواند در کاهش خشکی هوا و اثرات منفی آن مانند خشکی پوست، تنفس مشکل‌تر، و خشک شدن غشاهای مخاطی کمک کند.

دستگاه‌های رطوبت ساز معمولاً دارای مخزن آب هستند که آب را نگهداری می‌کنند. برخی از دستگاه‌ها به کمک گرمایی آب را تبخیر کرده و به عنوان بخار به محیط منتشر می‌کنند. دستگاه‌های دیگر از مبدل‌های التراسونیک برای تبدیل آب به قطرات ریز مه و سپس منتشر کردن آنها به عنوان بخار استفاده می‌کنند.

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک

کاربردهای دستگاه رطوبت ساز التراسونیک

این دستگاه در بسیاری از مشاغل و صنایع کاربرد دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گلخانه : اغلب گل‌ها و گیاهان برای رشد و ثمردهی بهتر، به میزان مشخصی رطوبت احتیاج دارند. اگر رطوبت محیط کشت شما کم است، می‌توانید با استفاده از دستگاه رطوبت ساز التراسونی رطوبت لازم را تامین کنید و از آسیب‌های ناشی از کمبود رطوبت جلوگیری نمایید.
  • محیط خانه : هوای بدون رطوبت و بسیار خشک می‌تواند مشکلات زیادی را، به خصوص برای کودکان و سالمندان، به وجود بیاورد؛ مشکلاتی از قبیل خشکی پوست، خارش و التهاب، خشکی لب، خشکی گلو، اختلال در تنفس و… که با کمک یک دستگاه رطوبت ساز باکیفیت قابل حل هستند.
  • محیط پرورش قارچ : قارچ برای رشد نیاز مبرمی به رطوبت دارد. اگر قصد تولید قارچ را در محیطی با رطوبت کم دارید، می‌توانید با کمک این دستگاه کمبودها را جبران کنید.
  • انبارهای نگهداری دارو و داروخانه‌ها : در ایده‌آل‌ترین شرایط، داروها باید در محیطی با 60 درصد رطوبت نگهداری شوند. بدیهی است که این میزان رطوبت در همه جا وجود ندارد، اما با استفاده از دستگاه‌های رطوبت ساز التراسونیک می‌توان رطوبت مناسب را تامین کرد.
  • سیستم جوجه کشی: برای تبدیل تخم نطفه دار مرغ به جوجه، به دمایی برابر با 37 درجه و رطوبت 60 یا 70 درصد احتیاج است. برخی از دستگاه‌های مخصوص جوجه کشی با استفاده از ظرف آب این کمبود را جبران می‌کنند و بسیاری دیگر نیز از دستگاه رطوبت ساز التراسونیک کمک می‌گیرند.

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک یک نوع دستگاه رطوبت ساز است که از امواج فراصوتی یا التراسونیک برای تولید رطوبت استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها برای افزایش سطح رطوبت در محیط‌ها مانند منازل، دفاتر، اتاق‌های خواب و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد دستگاه رطوبت ساز التراسونیک

نحوه کار دستگاه رطوبت ساز التراسونیک

حالا نوبت آن رسیده است که با طرز کار این دستگاه آشنا شویم تا بتوانیم خریدی آگاهانه داشته باشیم.

عموما این دستگاه‌ها با ماژول‌ پیزوالکتریک کار می‌کنند؛ این ماژول امواجی مافوق صوت تولید و منتشر می‌کند که موجب شکستن مولکول آب و در نهایت تبدیل آن به بخار می‌شود.

در دستگاه‌های مه ساز کوچک از چند پیزوالکتریک کوچک و در مه ساز‌های بزرگ از پیزوالکتریک‌های بزرگ استفاده می‌شود. در مجموع تعداد پیزوالکتریک‌های دستگاه رطوبت ساز التراسونیک به ظرفیت آن بستگی دارد.

جهت پرتاب مولکول‌های بخار آب، در این دستگاه از فن‌های دمنده نیز استفاده می‌شود. رطوبت تولید شده توسط این دستگاه، با آب کاملا هم دما  است و به همین خاطر می‌توان در فصول گرم سال بخار سرد تولید کرد و دمای محیط را کاهش داد. اگر از آب داغ برای تولید بخار استفاده کنید، رطوبت حاصل موجب افزایش دمای هوا خواهد.

رطوبت ساز

انواع دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک

دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک از لرزش فرکانس بالا برای ایجاد مه استفاده می کنند که سپس به هوا منتشر می شود. این نوع رطوبت سازها به دلیل کارکرد آرام و بدون سر و صدا و همچنین تولید مه سرد و بدون مرطوب شدن مبلمان و وسایل محبوب هستند.

دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک در انواع مختلفی از جمله موارد زیر عرضه می شوند:

  • رطوبت سازهای مرکزی:این نوع رطوبت سازها به سیستم گرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) خانه شما متصل می شوند و می توانند کل خانه شما را مرطوب کنند.
  • رطوبت سازهای رومیزی:این نوع رطوبت سازها برای استفاده در یک اتاق طراحی شده اند. آنها معمولاً کوچکتر از رطوبت سازهای مرکزی هستند و می توان آنها را به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.
    رطوبت سازهای قابل حمل:این نوع رطوبت سازها بسیار کوچک و سبک هستند و به راحتی می توان آنها را با خود حمل کرد. آنها برای استفاده در اتاق های کوچک یا در سفر ایده آل هستند.

    هنگام انتخاب دستگاه رطوبت ساز التراسونیک، مهم است که اندازه اتاقی را که می خواهید مرطوب کنید، در نظر بگیرید. همچنین باید سطح رطوبت مورد نظر خود را در نظر بگیرید. رطوبت ایده آل بین 30 تا 50 درصد است.

    علاوه بر این، برخی از رطوبت سازهای التراسونیک دارای ویژگی های اضافی مانند خاموش کننده خودکار، چراغ شب یا حالت های مختلف مه هستند. ویژگی هایی را انتخاب کنید که برای شما و نیازهایتان مهم هستند.

    در اینجا چند نکته برای استفاده از دستگاه رطوبت ساز التراسونیک آورده شده است:

    • دستگاه را روی سطح صاف و تراز قرار دهید.
    • دستورالعمل های سازنده را برای پر کردن مخزن آب با آب مقطر یا تصفیه شده دنبال کنید.
    • دستگاه را روشن کنید و تنظیمات رطوبت مورد نظر خود را تنظیم کنید.
    • سطح رطوبت را با استفاده از هیگرومتر کنترل کنید.
    • دستگاه را به طور مرتب تمیز کنید تا از ایجاد کپک و باکتری جلوگیری شود.
    • آب مخزن را هر روز تعویض کنید.

    با مراقبت و نگهداری مناسب، دستگاه رطوبت ساز التراسونیک می تواند به شما کمک کند تا سطح رطوبت راحت را در خانه خود حفظ کنید و از مزایای سلامتی آن مانند خواب بهتر، پوست سالم تر و کاهش تحریک مجاری تنفسی بهره مند شوید.

مکان های قابل استفاده برای رطوبت ساز التراسونیک

در تمامی صنایع و واحدهایی که برای تامین رطوبت یکنواخت و کنترل شده برای بهترین عملکرد تجهیزات و تجهیزات و یا حفظ کیفیت محصولات تولیدی ضروری است، دستگاه های رطوبت ساز اولتراسونیک یکی از بهترین گزینه های موجود می باشند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد مه پاش های اولتراسونیک توزیع یکنواخت رطوبت در محیط است. به همین دلیل در انواع گلخانه ها برای کشت گیاهان زراعی و گل های زینتی، گلخانه های هیدروپونیک که در آن قارچ ها پرورش داده می شود و در سردخانه برای حجم دهی از دستگاه های مرطوب کننده التراسونیک با ظرفیت های مختلف استفاده می شود.

 چند نکته برای انتخاب مکان مناسب برای دستگاه رطوبت ساز التراسونیک 

  • سطح رطوبت فعلی را در نظر بگیرید: از یک هیگرومتر برای تعیین سطح رطوبت فعلی در مکانی که می خواهید از رطوبت ساز استفاده کنید استفاده کنید.
  • اندازه اتاق را در نظر بگیرید: یک رطوبت ساز با اندازه مناسب برای متراژ فضایی که می خواهید مرطوب کنید انتخاب کنید.
  • منابع گرما را در نظر بگیرید: رطوبت ساز را دور از منابع گرما مانند رادیاتور یا دریچه های گرم کننده هوا قرار دهید، زیرا این امر می تواند از کارایی آن بکاهد.
  • جریان هوا را در نظر بگیرید: رطوبت ساز را در مکانی قرار دهید که جریان هوا به خوبی در آن وجود داشته باشد تا مه به طور یکنواخت در فضا پخش شود.
  • ایمنی را در نظر بگیرید: رطوبت ساز را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید و مطمئن شوید که روی سطح صاف و تراز قرار گرفته است.

با استفاده از این نکات، می توانید مکان مناسب را برای دستگاه رطوبت ساز التراسونیک خود انتخاب کنید و از مزایای سلامتی و راحتی آن بهره مند شوید.

راهنما و مراحل خرید دستگاه رطوبت ساز

ما در این بخش از آریا تجهیزات تصمیم داریم به صورت کامل راهنمای خرید دستگاه رطوبت ساز التراسونیک را مورد بررسی قرار دهیم پس حتما اگر قصد خرید دستگاه رطوبت ساز التراسونیک را دارید با ما همزاه باشید.

ظرفیت رطوبت دهی دستگاه

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک بسته به ظرفیتی که دارد در مکان‌های گوناگون، از جمله منزل شخصی، انبار نگهداری دارو و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در هنگام خرید دستگاه به ظرفیت آن و فضایی که پوشش می‌دهد توجه داشته باشید.

رطوبت-ساز-التراسونیک-

تولید بخار گرم یا سرد

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک در حالت کلی، بخار سرد تولید می‌کند اما اگر برای تولید رطوبت، از آب داغ استفاده نمایید، بخار تولید شده گرم خواهد بود. علاوه بر این بسیاری از دستگاه‌ها ساز و کار متفاوتی دارند و به جای استفاده از پیزوالکتریک، از المنت‌های حرارتی استفاده می‌کنند تا بخار داغ تولید شود. اگر می‌خواهید علاوه بر تنظیم رطوبت ، دمای هوا را نیز کمی افزایش بدهید و فضا را گرم کنید، این دستگاه‌ها مناسب شما خواهند بود.

کیفیت ساخت بالا

در هنگام خرید حتما توجه داشته باشید که دستگاه مدنظرتان مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید شده و از مونتاژ باکیفیتی برخوردار باشد. بدیهی است که اگر دستگاه رطوبت ساز، به شکلی غیراستاندارد مونتاژ و تولید شده‌ باشد، کارایی لازم را نخواهد داشت و در آینده‌ای نزدیک دچار اختلال خواهد شد.

وجود فیلتر تصفیه آب در دستگاه

در آب مصرفی ما همواره مقداری مواد معدنی و آهک وجود دارد که پس از بخار شدن نیز می‌توانند وارد محیط شده و آن را آلوده کنند. این بخار آلوده ممکن است سلامت انسان را به خطر بیندازد، بنابراین اگر قرار است از دستگاه رطوبت ساز التراسونیک در منزل شخصی خود یا محیط‌های حساس دیگر مانند محیط جوجه کشی استفاده کنید، دقت داشته باشید که حتما از فیلتر تصفیه آب برخوردار باشد.  

فیلتر آب رطوبت ساز التراسونیک

قابلیت اتصال به سیستم آب شهری

اگر قرار است از دستگاه رطوبت ساز التراسونیک در محیط‌های وسیعی مانند سالن پرورش قارچ، انبارهای بزرگ، سردخانه‌ها و… استفاده کنید، وجود قابلیت اتصال به سیستم آب شهری  در دستگاه واجب و الزامی است. وجود این قابلیت شما را از پرکردن چندباره مخزن آب بی‌نیاز می‌کند.

قابلیت خاموشی خودکار پس از مصرف آب

برخی دستگاه‌های رطوبت ساز التراسونیک این ویژگی را دارند که پس از اتمام مخزن آب، به طور خودکار خاموش شده و روند رطوبت سازی را متوقف کنند. این قابلیت موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود و از آسیب رسیدن به پیزوالکتریک‌ها جلوگیری می‌کند.

وجود گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن

توصیه می‌کنیم در هنگام خرید حتما به سراغ دستگاه‌هایی بروید که از گارانتی برخودار باشند. برای تهیه این محصول از فروشندگان و تولیدکنندگانی خرید کنید که خدمات پس از فروش خوبی ارائه می‌دهند و کیفیت کالای خود را تضمین می‌کنند. پیش از خرید حتما نسبت به معتبر بودن شرکت سازنده و گارانتی آن اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی

در این مقاله به سراغ دستگاه رطوبت ساز التراسونیک رفتیم و کاربردهای آن را بررسی کردیم. علاوه بر این نکات مهمی که در هنگام خرید این دستگاه باید در نظر بگیرید را نیز بیان کردیم تا بتوانید انتخابی آگاهانه و درست داشته باشید. استفاده از این دستگاه می‌تواند میزان رطوبت محل زندگی شما را تعدیل کند تا در نتیجه تنفسی بهتر و سالم‌تر داشته باشید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟