پشتیبانی 24/7

021-28421310

ارسال سراسر ایران

برای تهران و شهرستان ها

دستگاه استرچ کش چیست؟

دستگاه استرچ کش چیست؟
فهرست مطالب

 

بسته بندی محصولات یکی از مهم ترین بخش ها در فروش محصولات می باشد که باعث نگهداری محصولات از آلودگی ها و باکتری ها می شود. یکی از مهم ترین و کارآمد ترین نوع بسته بندی، بسته بندی کالا با سلفون می باشد.

در گذشته سلفون ها به صورت دستی استفاده می شد ولی با گذشت زمان و نیاز روز افزون افراد به بسته بندی مواد غذایی دستگاه های مخلفی تولید شدند.  در این مطلب به بررسی انواع مختلف دستگاه استرچ کش و دستگاه استرچ کش چیست؟ می‌پردازیم.

دستگاه استرچ کش چیست؟

سلفون یک نوع ماده پلاستیکی است که در بسته‌بندی، عایق‌های الکتریکی و مصارف صنعتی و خانگی استفاده می‌شود.  استفاده از سلفون در ابعاد بزرگ و صنعتی نیاز به ماشین های اتوماتیکی موسوم به استرچ پالت یا استرچ کش دارد. سلفون از پلیمر پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته می‌شود و به دلیل خواص ضدآب، شفافیت، انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر حرارت، در بسته‌بندی مواد غذایی و سایر محصولات استفاده می‌شود.

سلفون به دو صورت شفاف و مات (که به آن سلفون مات هم می‌گویند) تولید می‌شود.

سلفون شفاف برای بسته‌بندی موادی که قابلیت دیدن آنها در داخل بسته مهم است، استفاده می‌شود، مانند بسته‌بندی محصولات غذایی، آلومینیوم و غیره.

سلفون مات برای بسته‌بندی محصولاتی که نیاز به جلوه ظاهری خاصی ندارند و همچنین به منظور جلوگیری از نفوذ نور، استفاده می‌شود.

علاوه بر بسته‌بندی، سلفون نیز در سایر مصارف مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند عایق‌های الکتریکی در صنعت برق و الکترونیک، محافظت از محصولات در حمل و نقل، تولید محصولات دستی و دکوراسیون و غیره.

مهمترین ویژگی‌های سلفون شفاف عبارتند از:
– شفافیت بالا: قابلیت دیدن محتویات بسته‌بندی از طریق سلفون.
– انعطاف‌پذیری: قابلیت تنظیم و انعطاف به شکل‌های مختلف بسته‌بندی.
– مقاومت در برابر آب: عدم نفوذ آب و حفظ تازگی محتوا درون بسته.
– مقاومت در برابر حرارت: تحمل دماهای بالا در

 

دستگاه استرچ کش چیست؟

انواع سلفون دستگاه استرچ کش چیست؟

استفاده از سلفون در بسته‌بندی محصولات مختلف از دیرباز بین مردم مرسوم بوده‌است. امروز سلفون‌ها در انواع مختلفی موجود هستند که شرکت‌ها با توجه به ویژگی‌های محصولات خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. آشنایی با انواع مختلف سلفون باعث می‌شود بسته‌بندی محصولات خود را به بهترین شکل انجام دهید. انواع دستگاه سلفون شامل موارد زیر است:

  • سلفون متالایزر
  • سلفون صدفی
  • سلفون شفاف
  • سلفون کاور مبل
  • سلفون اسباب‌کشی
  • سلفون روکش
  • سلفون مخصوص اتوکلاو
  • سلفون مخصوص جلد کتاب

در ابعاد کوچک و خانگی می‌توان از سلفون به صورت دستی در بسته‌بندی محصولات کمک گرفت. اما در ابعاد بزرگ و صنعتی باید از دستگاه استرچ کش صنعتی در بسته‌بندی محصولات استفاده کرد.

مقالات مشابه : تفاوت دستگاه سلفون کش دستی و اتوماتیک

کاربرد دستگاه استرچ کش چیست؟

از دستگاه استرچ کش برای بسته‌بندی محصولات مختلف از جمله محصولات غذایی با سلفون استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه استرچ کش نسبت به محصولات بسته‌بندی مشابه نظیر شیرینگ پک، اقتصادی و مقرون‌ به‌ صرفه است. با کمک دستگاه استرچ کش می‌توان محصولات در ابعاد و جنس‌های مختلف را به راحتی و بدون دردسر بسته‌بندی کرد. این دستگاه‌ها استفاده از فیلم استرچ را برای کاربر راحت‌تر می‌کنند و باعث تسریع روند بسته‌بندی با سلفون می‌شوند. برای خرید دستگاه استرچ کش و مشاهده قیمت این دستگاه می‌توانید سری به سایت آریا تجهیزات بزنید.

 

کاربرد دستگاه استرچ کش

انواع مختلف دستگاه استرچ کش چیست؟

از نظر ابعاد، 3 نوع دستگاه استرچ کش وجود دارد:

استرچ کش رومیزی: دستگاه‌ استرچ کش رومیزی بهترین گزینه برای بسته‌بندی محصولات در ابعاد خانگی و فروشگاهی است. با استرچ کش رومیزی می‌توان محصولاتی نظیر گوشت، سبزیجات و موادی از این دست را به راحتی بسته‌بندی کرد.

استرچ کش دستی: در استرچ کش دستی با استفاده از نیروی دست می‌توان لایه نایلون را به دور محصول مدنظر پیچید. کاربری این مدل‌های استرچ کش بسیار راحت است. استرچ کش های دستی بعد از قرار گرفتن رول فیلم استرچ بیشتر برای کارهای تکی و محدود استفاده می شوند.

دستگاه استرچ کش صنعتی: در مواردی که حجم کالاها زیاد است یا در موارد بسته‌بندی صنعتی و تجاری نمی‌توان تنها به دستگاه‌های استرچ کش دستی یا رومیزی اکتفا کرد. استفاده از این دستگاه‌ها باعث کندی روند بسته‌بندی محصولات می‌شود.

در مصارف تجاری و صنعتی می‌توان از استرچ کش‌های صنعتی برای بسته‌بندی استفاده کرد. این دستگاه‌های بسته‌بندی ابعاد بزرگی دارند و برای استفاده از آن‌ها نیاز به پالت و لیفتراک دارید. برای نایلون کشی اول بسته های تجاری که نیاز به سلفون کشی بوده و روی پالت قرار داده خواهد شد تا راحت تر از لیفتراک استفاده شود.

 

دستگاه استرچ کش چیست؟

 

دستگاه‌های استرچ کش از پرفروش‌ترین دستگاه‌هایی هستند که برای بسته‌بندی از آن‌ها استفاده می‌شود. از وب‌سایت آریا تجهیزات می‌توانید انواع مختلف دستگاه استرچ کش را خریداری کنید. انواع دستگاه استرچ کش از نظر عملکرد شامل موارد زیر است:

  • استرچ کش دوار
  • استرچ کش ستونی
  • استرچ کش رباتیک

عملکرد دستگاه استرچ کش:

به منظور استفاده ی خانگی یا در فروشگاه ها از مدل های کوچک و دستی سلفون کش ها استفاده می شود که در استفاده از دستگاه استرچ کش، یک کاربرد به کمک یک صفحه لمسی مراحل بسته‌بندی محصولات را به دست می‌گیرد. سپس پالت را با دستگاهی مثل لیفتراک روی دستگاه استرچ کش قرار می‌دهد. در مرحله بعد نوار سلفون یا استرچ کش را به بدنه پالت متصل می‌کند. در نهایت با فشردن کلید مدنظر، بسته‌بندی محصول به کمک دستگاه استرچ کش صنعتی شروع می‌شود.

کاربر باید با توجه به ابعاد و ارتفاع محصول حرکت عمودی رفت و برگشتی دستگاه استرچ را تنظیم کند. پالت یک وسیله است که ممکن است از جنس چوب، فلز و یا پلاستیک ساخته شده‌ باشد. از پالت برای نقل و انتقال کالاهای مختلف در هنگام بسته‌بندی به کمک تجهیزات انبارداری مختلف نظیر لیفتراک استفاده می‌شود.

مزایای دستگاه استرچ کش چیست؟

دستگاه استرچ کش نسبت به سایر تجهیزات بسته‌بندی محصولات مزایایی دارد. انتقال این دستگاه نسبت به تجهیزات دیگر آسان‌تر است. همچنین قیمت تمام‌شده برای یک دستگاه استرچ کش نسبت به سایر تجهیزات بسته‌بندی ارزان‌تر است. دستگاه استرچ کش از نظر فضایی، حجم کمی را اشغال می‌کند و همین باعث سهولت استفاده از آن می‌شود.

مزایای دستگاه استرچ کش

تفاوت شیرینگ پک با دستگاه استرچ کش چیست؟

در بسته‌بندی محصولات با کمک شیرینگ پک از کوره‌های حرارتی استفاده می‌شود. اما در بسته‌بندی با کمک دستگاه استرچ کش، سلفون یا استرچ به کمک یک بازو به دور تا دور محصول مدنظر پیچیده می‌شود. در  مجموع بسته‌بندی محصولات با کمک دستگاه استرچ کش، نسبت به دیگر روش‌های بسته‌بندی آسان‌تر است و باعث تسریع روند بسته‌بندی محصولات می‌شود.

شیرینک پک به عنوان یک دستگاهی که در صنعت بسته بندی اهمیت بسیاری دارد، بدر دستگاه شیرینک برای بسته بندی در بیشتر مواقع از فیلم پلاستیکی برای زیباتر شدن محصول، چیدمان منظم و یکپارچه و برای محافظت از محصول و حفاظت در برابر حادثه های ناگهانی در زمان حمل و نقل استفاده می شود.

سلفون

 

انواع مختلف دستگاه استرچ کش صنعتی و رومیزی را می‌توانید در سایت آریا تجهیزات مشاهده کنید. با مقایسه قیمت دستگاه‌های مختلف می‌توانید بهترین دستگاه استرچ کش را برای بسته‌بندی محصولات خود خریداری کنید.

خرید و راه اندازی شیرینک پک هزینه های بیشتری نیاز دارد و استفاده از استرچ پالت ارزان ترین روش جهت برای بسته بندی محصول های مختلف می باشد. همچنین از استرچ پالت برای بسته بندی محصولاتی که بزرگ تر بوده و ابعاد بزرگتری دارند،کاربرد دارند. استفاده کردن از این نوع بسته بندی مقاوم تر و محکم تر بوده و دیگر نیاز نمی باشد نگران این باشد که در حمل و نقل آسیب می بیند. استفاده کردن از استرچ پالت جزو ارزان ترین روش های بسته بندی محصولات است. 

نکات مهم در هنگام استفاده از دستگاه استرچ کش چیست؟

برای بسته‌بندی محصولات با کمک دستگاه استرچ کش باید به یک سری نکات مهم توجه کرد. برای مثال راننده لیفتراک هنگام حمل و نقل کالای مدنظر باید این کار را به دقت انجام دهد تا منجر به آسیب‌دیدگی دستگاه استرچ کش نشود. هرگونه بی‌توجهی در راننده لیفتراک یا کاربر دستگاه باعث بروز خسارت می‌شود. اگر این کارها توسط نیروی کار ماهر انجام شود، امکان بروز خسارت تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

جمع‌بندی

در هنگام بسته‌بندی محصولات باید علاوه‌بر توجه به بازاریابی محصول، به حفظ سلامت محصول نیز توجه کرد. استفاده از سلفون برای حفظ محصولات مختلف از گذشته مرسوم بوده است. امروز برای بسته‌بندی محصولات با سلفون می‌توان از دستگاه استرچ کش کمک گرفت.

این دستگاه‌ها در ابعاد و انواع مختلف موجود هستند که با کمک آن‌ها می‌توان سرعت بسته‌بندی را بیشتر کرد. آریا تجهیزات یک وب‌سایت معتبر برای خرید تجهیزات مختلف نظیر تجهیزات مخصوص بسته‌بندی است که می‌توانید با دستگاه استرچ کش در آن آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟