دستگاه عرق گیری 400 لیتری صنعتی

ویژگی ها :

  • بدنه تمام استیل (درجه 304 مخصوص مواد غذایی) 
  • راندمان بالای عرق دهی به دلیل درزبندی دقیق
  • عدم انتشار بو و جذب حداکثری اسانس 
  • کارکرد تمام اتوماتیک بدون نیاز به دخالت دست
  • مجهز به سیستم تخلیه بلبرینگی 
  • قابلیت جمع آوری جداگانه عرق و اسانس 
  • خطر آفرینی بسیار پایین 
  • امکان شستشو و رسوب زدایی راحت
  • دارای 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش 

کارشناس صنایع غذایی آریا تجهیزات

موجودی در انبار
دسته بندی
ارسال کالا
ضمانت بازگشت
قیمت کالا:

۹۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان

دستگاه عرق گیری 400 لیتری صنعتی

ویژگی ها :

  • بدنه تمام استیل (درجه 304 مخصوص مواد غذایی) 
  • راندمان بالای عرق دهی به دلیل درزبندی دقیق
  • عدم انتشار بو و جذب حداکثری اسانس 
  • کارکرد تمام اتوماتیک بدون نیاز به دخالت دست
  • مجهز به سیستم تخلیه بلبرینگی 
  • قابلیت جمع آوری جداگانه عرق و اسانس 
  • خطر آفرینی بسیار پایین 
  • امکان شستشو و رسوب زدایی راحت
  • دارای 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش 

کارشناس صنایع غذایی آریا تجهیزات

موجودی در انبار
دسته بندی
ارسال کالا
ضمانت بازگشت
قیمت کالا:

۹۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان

تحویل اکسپرس

حمل سفارشات در سریعترین زمان ممکن 

پرداخت امن

امکان پرداخت انلاین از تمامی کارت های عضو شتاب

ضمانت اصالت کالا

ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش

جدول مشخصات
میزان تولید

25 الی 35 لیتر بر ساعت

نوع برق مصرفی

تکفاز

نوع سوخت

گاز شهری

جنس کوره

فولای 3 میل یا استیل (قابل انتخاب)

شاسی دیگ بخار

پروفیل فولادی دارای رنگ کوره ای

تعداد شعله ها

1 عدد (ارائه همراه با دیگ)

بدنه بیرونی دیگ بخار

استیل ضدزنگ و قابل شستشو

نوع عایق دیگ بخار

پشم شیشه با ضخامت استاندارد

دیگ بخار دارای

نشانگر میزان آب مخزن

ظرفیت دیگ پخت

400 لیتر

جنس بدنه دیگه پخت

استیل 304 نگیر و مختص مواد غذایی

دیگ پخت دارای

لوله های ورود خروج بخار با واشر سیلیکونی

امکان تخلیه تفاله ها

دارد

دارای

2 عدد یاتاقان تایلندی درجه یک

شاسی دیگ پخت

پروفیل فولادی با رنگ پوششی کوره ای

جنس درب دیگ پخت

استیل 304 نگیر و مختص مواد غذایی

درب مخزن دارای

چفت بندهای استیل

درزبندی درب مخزن

با واشرهای سیلیکونی نسوز

جنس بدنه کندانسور

استیل نگیر 304

جنس لوله ها و اتصالات کندانسور

استیل نگیر 304

جنس بدنه اسانس گیر

استیل 304 نگیر و مختص مواد غذایی

نوع اسانس گیر

نوع اول (جمع آوری جداگانه عرق و اسانس)

جنس بدنه بیرونی کولینگ تاور

استیل روکش دار

شاسی کولینگ تاور

پروفیل فولادی با رنگ پوششی کوره ای

فن خنک کننده

سانتریفیوژی کولری

نوع مواد داخل کولینگ تاور

فایبرگلاس یا پوشال

گارانتی

18 ماه

خدمات پس از فروش

10 سال

بررسی فنی

دستگاه عرق گیری 400 لیتری صنعتی امکان تولید 25 الی 35 لیتر عرق در  ساعت را دارد و به دلیل مجهز بودن به شیشه جداگانه جمع آوری اسانس، همزمان با عرق گیری، اسانس آن نیز در شیشه جمع خواهد شد.

قیمت دستگاه عرق گیری صنعتی 400 لیتر آریا تجهیزات بسیار پایین تر از سایر فروشگاه ها است ، هم چنین امکان ارسال دستگاه به سراسر ایران وجود دارد.

این دستگاه عرق و اسانس گیری از 5 دستگاه کوچکتر تشکیل شده است که در ادامه به کاربردها و ویژگی های هر کدام از آنها اشاره خواهیم کرد، تمام مسیرهای انتقال بخار و عرق به خوبی درز بندی شده است و احتمال انتشار بوی عرق در محیط  وجود ندارد، بنابراین تمام اسانس تولیدی از گیاه وارد مخزن عرق گیر خواهد شد.

ویدیو دستگاه عرق گیری 400 لیتری صنعتی آریا تجهیزات

دستگاه عرق گیری 400 لیتری صنعتی و قطعات آن

ازقطعات تشکیل دهنده دستگاه عرق گیری 400 لیتری صنعتی می توان به دیگ بخار، کندانسور، دیگ پخت،  اسانس گیر (نوع اول) و برج خنک کننده اشاره کرد که هر کدام از این دستگاه ها کامل شدن پروسه گلاب گیری الزامی هستند. بدنه این دستگاه ها از جنس استیل 304 بوده و به راحتی قابلیت شستشو و رسوب زدایی حتی با اسید را دارند. 

عملکرد این دستگاه عرق گیری به صورت تمام اتوماتیک بوده و تنها کاری که کاربر لازم است انجام دهد، پر کردن دیگ بخار و قرار دادن گیاهان در دیگ پخت وسپس روشن کردن مشعل دیگ است.

دستگاه عرق گیری 400 لیتری صنعتی

از قطعات تشکیل دهنده دستگاه عرق و گلاب گیری 400 لیتری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- دیگ بخار 

اولین قطعه این مجموعه، دیگ بخار است که وظیفه تولید بخار مورد نیاز عرق گیری را بر عهده آن است. دارای بدنه دوجداره بوده و بین جداره ها از عایق پشم شیشه استفاده شده است تا از هدررفت گرما، کاهش خطر آفرینی و تولید حداکثری بخار جلوگیری شود.

جنس بدنه بیرونی دیگ از استیل و کوره آن طبق  سفارش خریدار از فولاد یا استیل قابل تولید است. در صورت سفارش کوره استیل، رسوب زدایی راحت دیگ با اسید میسر میشود. دیگ بخار مجهز به یک مشعل بوده که همراه با آن عرضه می شود.

ویژگی های دیگ بخار عبارتند از :

  • مجهز به نشانگر میزان حجم آب
  • مجهز به شیر ورود و خروج آب
  • قابلیت ساخت کوره از ورق های استیل یا فولادی (بنا به سفارش)
  • مجهز به دودکش جهت خروج دود و آلاینده ها به محیط بیرون
  • مجهز به عایق پشم شیشه برای جلوگیری از هدر رفت گرما
  • بدنه بیرونی دیگ ازجنس استیل
  • استفاده از گاز شهری
  • امکان شستشوی راحت دیگ بخار

2- دیگ پخت (محل قرارگیری گیاهان)

دستگاه عرق گیری 400 لیتری صنعتی

دیگ بخار به وسیله لوله هایی از جنس استیل 304 به دیگ پخت متصل می شود و بخار داغ تولید شده به قسمت پایین دیگ پخت انتقال داده می شود. در داخل دیگ پخت هر نوع گیاه یا گلی را میتوان قرار داد تا از آنها عرق گرفته شود. حتی امکان قرار دادن میوه هایی مثل کشمش در داخل دیگ پخت وجود دارد. 

در قسمت کف دیگ پخت، یک پخش کننده بخار از استیل قرار دارد که گیاهان بر روی آن جمع شده و بخار از زیر، گیاهان را می جوشاند. به دلیل عدم جوشاندن گل ها و گیاهان و در نتیجه عدم تغییر در شکل ظاهری آنها، تمام عرق و اسانس موجود در آنها به وسیله بخار داغ گرفته می شود. 

سیستم دیگ پخت به طور کامل ایزوله می باشد و حتی درب آن با واشر سیلیکونی نسوز و چفت بندهایی از جنس استیل، به شکل محکمی بسته می شود تا بخار و بویی به بیرون راه پیدا نکند. 

از دیگر ویژگی های دیگ پخت می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

  • جنس بدنه از استیل 304 نگیرو بهداشتی
  • مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت 
  • چفت بند های کاملا استیل
  • درب مخزن از جنس استیل
  • مجهز به 2 عدد بلبرینگ (یاتاقان) جهت تخلیه تفاله ها
  • ظرفیت 400 لیتر
  • مقدار تولید 25 الی 35 لیتر در ساعت

3- بررسی کندانسور

دستگاه عرق گیری صنعتی

کندانسور بخار را به آب تبدیل میکند  در واقع اسانس گرفته شده از گیاه به صورت بخار از دیگ پخت خارج شده و وارد لوله هایی از جنس استیل کندانسور می شود. لوله ها  داخل یک محفظه استیل قرار دارند که از آب سرد پر شده و به میعان بخار کمک می کنند. محفظه کندانسور از جنس استیل 304 نگیر و ضد زنگ ساخته شده و امکان شستشو و رسوب زدایی آن با اسید نیزممکن است. 

خنک کننده مجهزبه دو لوله جهت ورود و خروج آب می باشد، آب سرد از لوله پایینی وارد محفظه میشود و بعد از داغ شدن، از لوله بالایی خارج می شود. لوله های به شکل  مارپیچ  درون محفظه  حاوی بخار عرق بوده که کم کم از حالت گاز به مایع تبدیل شده و درآخر به مرحله بعدی می رسد. 

4-بررسی اسانس گیر نوع اول 

عرق تبدیل شده به مایع از طریق لوله های استیل بهداشتی وارد اسانس گیر نوع اول می شوند. دستگاه عرق گیراز استیل 304 نگیر و ضد زنگ تولید شده و هیچ گونه تغییری در رنگ و طعم و بوی عرق ایجاد نمیکند. این اسانس گیر مجهزبه شیشه در قسمت بالایی خود است که وظیفه جمع آوری اسانس حاصل از عرق را دارد. 

 اسانس حالت روغنی داشته و به دلیل چگالی کمتری که نسبت به عرق دارد، روی آب شناور میماند و به دلیل جریان همرفتی درون مخزن، به وسیله لوله مخصوص وارد شیشه اسانس گیر می شود، سپس عرق به دست آمده نیز به صورت جداگانه وارد مخزن جمع آوری عرق خواهد شد. 

اسانس کیفیت و قیمت بالاتری داشته و امکان فروش به طور جداگانه آن وجود دارد، از آن برای درمان بیماری ها، چاشنی و حتی عطر می توان بهره برد. در واقع این دستگاه هم اسانس گیر و هم عرق گیر است که برای تولید داروهای گیاهی، انواع عطر و عرقیات و حتی الکل طبی کاربرد دارد. 

5-بررسی برج خنک کننده (کولینگ تاور)

دستگاه عرق گیری صنعتی 400 لیتر آریاتجهیزات

به وسیله برج خنک کننده آب خنک لازم برای کندانسور تهیه میشود، این قطعه کمک خوبی برای کاهش هزینه های آب شهری خواهد بودچون از هدر رفت آب جلوگیری میکند، از کندانسور آب داغی خارج میشود که از قسمت بالا وارد برج خنک کننده میشود و سپس به آب خنک تبدیل میشود و در آخر از قسمت پایین دوباره به کندانسور انتقال می یابد.

جنس بدنه خنک کننده از استیل نگیر 304 تولید شده که ضد زنگ و با دوام است و از فایبرگلاس یا پوشال در قسمت داخلی برج خنک کننده استفاده میشود تا خنک سازی آب سریعتر انجام شود، یک فن سانتریفیوژی در قسمت انتهایی برج خنک کننده استفاده شده که در زمان کم پوشال ها را خنک میکند.

بررسی نحوه کار دستگاه عرق گیر 400 لیتری صنعتی

عملکرد دستگاه عرق گیری 400 لیتری صنعتی به این صورت است که در ابتدا دیگ بخار پر از آب آشامیدنی میشود و شعله آماده به کار خواهد شد و گیاهان مورد نظر را به صورت قطعه قطعه داخل دیگ پخت ریخته و درب آن را محکم میبندیم.

لوله های کندانسور، دیگ بخار، دیگ پخت و برج خنک کننده را نیز وصل کرده و با استفاده از واشر سیلیکونی مانع از درز بخار و بو به بیرون میشود و در آخر مشعل روشن میشود تا پروسه تولید بخار آغاز شود.

بخار به دست آمده از قسمت پایین وارد دیگ پخت میشود و از فحه استیل عبور میکند و گیاهان را میجوشاند سپس بعد از چند دقیقه بخار ترکیب شده با عطر و بوی گیاهان ازبالای دیگ پخت خارج میشود و وارد کندانسور میشود، این بخار تبدیل به مایع میشود سپس وارد مخزن اسانس گیر میشود.

اسانس به دست آمده به مرور روی آب جمع میشود و در اثر جریان همرفتی عرق داخل مخزن، از طریق لوله تعبیه شده وارد شیشه اسانس گیر میشود و در نهایت عرق باقی مانده از لوله خروجی اسانس گیر خارج میشود و وارد پت یا گالن شما میشود.

تخلیه آسان پس از گلاب گیری

دیگ پخت مجهز به دو عدد بلبرینگ و یک پایه فولادی است که امکان خم کردن آن و تخلیه تفاله های باقی مانده و شستشوی کامل آن وجود دارد. بلبرینگ ها از نوع تایلندی درجه یک بوده که توانایی تحمل وزن زیاد را دارند. 

شستشوی راحت پس از اتمام کار 

تمامی قسمت های دستگاه از جنس استیل 304 نگیر و ضدزنگ تولید شده بنابراین پس از اتمام کار عرق گیری می توان تمامی قسمت های آن مانند داخل دیگ پخت، داخل اسانس گیر، داخل کندانسور و… را مورد شستشو قرار داد. حتی در حالتی که کندانسور یا دیگ دچار آهک گرفتگی شده باشد، امکان رسوب زدایی آن با سرکه یا اسید ضعیف وجود دارد. 

امنیت بالا و خطر آفرینی پایین

به دلیل وجود خروجی همیشه باز بخار و کندانسور میعان در انتهای دیگ پخت، امکان خطر آفرینی دستگاه به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. یعنی بخار تولید شده  از خروجی به سمت دیگ پخت حرکت کرده و دمای آن از طریق کندانسور گرفته می شود، پس هیچ  فشاری به دیگ بخار وارد نمیشود و از طرف دیگر به دلیل استفاده از ورق های ضخیم در ساخت بدنه دیگ بخار و دیگ پخت، احتمال انفجار آن کمتر از صفر است. 

دارای گارانتی و خدمات پس از فروش 

محصولات و دستگاه های آریا تجهیزات دارای 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش میباشند و دستگاه عرق گیری صنعتی 400 لیتری نیز همین شرایط را دارد و کاربران میتوانند با خیال راحت از کیفیت ومرغوبیت دستگاه اطمینان حاصل کنند.

نظرات کاربران

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دستگاه عرق گیری 400 لیتری صنعتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.